420 ideja za posao!

Prateći program je rezervisan za izlagače iz nekoliko zemalja koji su objasnili zašto su se odlučili za franšizni model poslovanja na svojim, lokalnim tržištima. Ove godine, predstavili su se franšizni sistemi iz Poljske, Nemačke, Rusije, Maroka i Filipina.
Utorak
26.03.2013.
U Parizu se krajem marta održava najveći evropski sajam iz oblasti franšizinga. Najnoviji trendovi i ideje za posao stižu iz čitavog sveta.
 

U izložbenom centru Porte de Versailles u Parizu 24. marta je otvoren najveći sajam franšiza u Evropi –Franchise Expo Paris, koji je i ove godine okupio najpoznatije franšizne sisteme iz čitavog sveta. Zainteresovani posetioci su, tako, do 27. marta imali priliku da se informišu ili biraju između 420 brendova i koncepata koji razvijaju svoje poslovanje kroz franšizu ili partnerstva.

Podaci pokazuju da su najzastupljeniji koncepti iz sektora ugostiteljstva i gastronomije. – U poređenju sa ukupnim brojem izlagača, njihov udeo iznosi 17%. Skoro na svakom koraku možete da naiđete na izlagače koji predstavljaju svoje koncepte kafeterija ili fast-food restorana. Među njima, veliku pažnju je privuklo nekoliko brendova sushi restorana, kao i kompanija koje proizvode i prodaju smrznute prehrambene proizvode – primećuje Barbora Štanglova, glavna i odgovorna urednica češkog magazina Vlastní firma FRANCHISING, prenoseći svoja iskustva sa sajma. Najviše pažnje su ipak privukli KFC, Brioche Dorée, Subway i Planet Sushi.

Kao jedan od glavnih trendova koji se izdvojio na ovogodišnjem sajmu franšiza je primetno veći broj sistema koji iz oblasti brige o starijim osobama ili hroničnim bolesnicima. Među njima su ADHAP Services, Les Menus Services, ZEN Senior Services...

Organizatori očekuju da ovogodišnja poseta bude na nivou prošle godine, kada je sajam posetilo više od 32.000 ljudi, pri čemu je 18% posetilaca bilo zainteresovano za franšizne sisteme iz inostranstva. Samim tim, pored brendova iz Francuske, informacije su se mogu dobiti i o sistemima iz Španije, Italije, Holandije, Sjedinjenih Država i Kanade. Ako se ubroje i banke, advokatske i konsultantske kuće koje učestvuju na sajmu, ukupan broj izlagača u tom slučaju iznosi 460.

Na sajmu franšiza učestvuje i kompanija PROFIT system, vodeća konsultantska kuća za franšizing u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Jedan od partnera sajma je i portal Franchising.pl, čiji je izdavač upravo PROFIT system. Kao deo grupe, ove godine po prvi put u Parizu će učestvovati i kompanija Profit franchise services, izdavač portala Franchising.rs.