Na ovogodišnjem 32. Sajmu franšiza u Parizu (Franchise Expo Paris) učestvovalo je ukupno 509 izlagača, od čega je bilo 426 franšiznih sistema i 83 finansijske institucije, konsultantske i advokatske kuće i asocijacije (francuska FFF - Federation Francaise de la Franchise; EFF - evropska franšizna asocijacija; AEF - španska franšizna asocijacija; italijanski Assofranchising; kanadska (Canadian Franchise Association)... ).
Najviše franšiznih koncepata je došlo iz Francuske (437), što je sasvim očekivano, jer se sajam u Parizu prvenstveno obraća zainteresovanim primaocima franšiza sa matičnog tržišta - Francuske. Po broju predstavljenih brendova, slede zatim koncepti iz Italije (15), Španije (14) i Belgije (11). Iz Velike Britanije, Sjedinjenih Država i Kanade predstavilo se po pet franšiznih sistema. Portugal je imao četiri, a Luksemburg dva izlagača. Na listi zemalja iz kojih se predstavio po jedan franšizni sistem našle su se: Danska, Monako, Švajcarska, Tajvan, Rumunija, Nemačka, Holandija, Singapur, Kina, Tunis, Kipar i Poljska.
Primećujemo da su iz centralne i istočne Evrope nastupile samo dve kompanije - po jedna iz Poljske i Rumunije. Ta činjenica govori da je još uvek mali broj kompanija iz toga dela Evrope koje imaju kapacitet da osvajaju međunarodno tržište, tj. da se šire van granica svoje zemlje. Pored toga, ne treba zaboraviti da učešće na ovakvom sajmu nije jeftino.
Izlagač iz Poljske je konsultantska kuća PROFIT system. U okviru grupacije posluje i Profit franchise services, izdavač portala Franchising.rs i Franchising.hr i čija je osnovna delatnost pružanje usluga iz oblasti franšizinga u regionu.
Kompanija NISSA iz Rumunije je, s druge strane, odlučila da prvi put predstavi svoj, originalno rumunski brend odeće za „modernu, aktivnu, rafiniranu“ ženu, koji se, po dizajnu i neobičnim izborom boja i detaljima, može svrstati u visoku modu. U uslovima oštre konkurencije, što potpiruje i Pariz kao prestonica mode i Sajam franšiza sa 12% udela modnih brendova, ovaj potez rumunske kompanije se može smatrati hrabrošću, ali i uspehom. |
Kad analiziramo zastupljenost brendova po branšama, vidimo da najveći broj dolazi iz sektora ugostiteljstva i gastronomije (hoteli, tematski, klasični i fast food restorani, barovi, kafeterije). Bilo ih je 73, a od poznatijih brendova predstavili su se Planet Sushi, KFC, Pizza Hut, Subway…
Dobar deo kolača su zahvatile i kompanije koje se bave B2B i B2C uslugama, konsaltingom i uslugama kućne nege i pružanjem pomoći starijim osobama i hroničnim bolesnicima (65 brendova ili 14%), među kojima su se našli Action Coach, ADHP Services, Cartridge World, Signarama, Zen Senior Services.
Specijalizovane trgovine (diskonti, knjižare, IT, sportska oprema, električni aparati...) zastupalo je 59 brendova.
Modna industrija (odeća, obuća, modni dodaci...) imala je 54 izlagača. 7 camicie, Calzedonia, Geox, Mango, Lollipops, Primigi Store, Star Clippers, Skechers - samo su neki od predstavljenih modnih brendova.
Među najrazličitijim proizvođačima i prodavcima hrane našlo se 44 brenda, ali su najzanimljiviji i najzastupljeniji bili ujedno i „najslađi“ - čokolaterije i proizvođači slatkiša i sladoleda su ubedljivo dominirali ovim sektorom (Leonidas, Monbana, Daskalides, Jeff de Bruges...).
U sektoru građevinarstva (koncepti "uradi sam", obnovljiva energija, gradnja i održavanje) predstavilo se 38 brendova. Oblast lepote, zdravlja i fitnesa pokrilo je 36 brendova, među kojima su najbrojniji bili saloni lepote, a od proizvođača kozmetike izdvojila se kompanija Yves Rocher.
U sektoru dekoracije, opremanja i uređenja doma predstavilo se 36 brendova. Nešto manji broj franšiznih sistema bilo je u sektoru biciklističke i auto-opreme (21) i nekretnina (16). U sektoru minimarketa, supermarketa i hipermarketa predstavljeno je 14 franšiznih koncepata, a dominirali su internacionalni "veliki igrači" - Carrefour, Casino, Dia, Intermarche, Spar.
Najzad, od 426 brendova koji su se predstavili na sajmu, na tržištima ovog regiona posluju: 7 Camicie, BNP Paribas, Calzedonia, Cartridge World, Carrefour, Century 21, Credit Agricole, Geox, Intermarche, KFC, Mango, Mr Bricolage, Naturhouse, Pizza Hut, Signarama, Societe Generale, Skechers, Yves Rocher.
Ulaznica za sajam je koštala 22 evra, ako se kupi online, ili 30 evra, ako se kupi na licu mesta. Procena je da je sajam posetilo više od 30.000 preduzetnika.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...