Franšizni portali kompanije Mini Studio Publishing Group i Luxury Group-a posluju u Češkoj, Hrvatskoj, Kini i Bangladešu.
Petak
19.04.2013.
Kompanija Mini Studio Publishing Group pregovara o prodaji franšize za nemačko tržište, a primaoce traži i u Rusiji i Ujedinjenim Arapskim Emiratima.
 

- Dobar proizvod nije teško prodati - kaže Mina Srećo, glavna urednica više specijalizovanih portala o uređenju enterijera, modnim trendovima i životnom stilu. Budući da se portali bave temama koje ne poznaju granice, shvatili su da posao koji, kako kaže Srećo, uspešno rade u Srbiji, mogu da ponude celom svetu. Prvu franšizu su prodali 2012, a do sada su pokrenuli franšizne portale i u Češkoj, Hrvatskoj, Kini i Bangladešu.

Pregovaramo o prodaji franšize za nemačko tržište. U fokusu su nam i Ujedinjeni Arapski Emirati i Rusija, ali želimo da pronađemo partnere i u svim ostalim zemljama – kaže Srećo.

Ona objašnjava da franšizu daju isključivo za „luksuzne portale“ kao što je luxurytopics.com ili portale vezane za uređenje enterijera - kao što je ideashomegarden.com.

Franšizne naknade zavise od tržišta, a ugovor se potpisuje na minimum dve godine.

Srećo naglašava da bi potencijalni primalac franšize, pre svega, trebalo da pokaže ozbiljnu nameru da razvija brend. - Ne možemo i ne želimo da jasno definišemo standarde za izbor kandidata, pogotovo ne u vidu preciznih brojki, jer one ponekad mogu da nas odvedu u pogrešnom pravcu, ali ono što očekujemo od kandidata je da se u priloženim biznis planovima jasno opredele za razvoj brenda. Internet biznis danas ne možete ograničiti i reći: „Ugovor o franšizi internet portala mogu potpisati samo kompanije iz internet biznisa“. Svako ko prepozna mogućnost ostvarivanja profita i, pri tom, prezentuje jasnu i prihvatljivu strategiju kako da ostvari taj cilj je dobrodošao, bez obzira na industriju iz koje dolazi – objašnjava Srećo.

To nikako ne znači da je svaki kandidat prihvatljiv, kaže Srećo, jer nakon prijavljivanja sledi detaljna analiza kandidata i njegovih potencijala, ali i samog tržišta za koje se traži franšiza. Tek posle ovih analiza se donosi odluka o potpisivanju ugovora.

Srećo kaže da su za svoje primaoce dostupni 24 sata dnevno, za svaku vrstu podrške ili konsaltinga. Primaocu franšize se ustupa vizuelno i tehnološko rešenje portala sa alatima za unos novih materijala i uredničko vođenje sadržaja. Omogućeno im je i neograničeno korišćenje sadržaja sa luxurytopics.com portala. – Primaoci franšize bi profit trebalo da ostvaruju od oglašavanja. Potencijali oglašavanja na portalu su skoro neograničeni, a od nas dobijaju referentu listu brendova koji su se već oglasili, i koja broji više od 80 svetski poznatih brendova, na osnovu čega ih mogu animirati za sopstvena tržišta. Dakle, primaoci franšize dobijaju proizvod po sistemu „ključ u ruke“ uz mogućnost samostalnog prilagođavanja lokalnom tržištu. Ostaje im samo da investiraju u rast posećenosti portala i animiraju potencijalne oglašivače kako bi počeli da ostvaruju prihode – objašnjava Srećo.

Postoji nekoliko dobrih razloga zbog kojih bi preduzetni kandidati trebalo da se opredele za ovu franšizu. Mina Srećo kaže da tržište luksuznih brendova nezaustavljivo raste, baš kao i investicije u internet oglašavanje. Pored toga, ona kaže da se Luxury Group širi velikom brzinom. - Troškovi uzimanja internet franšize su daleko niži nego kad se samostalno investira. Pri tom, organizacija i vođenje internet portala su maksimalno olakšani. Nije neophodan veliki broj zaposlenih, dovoljno je zaposliti jednu ili dve osobe, što smanjuje dodatne troškove. Važno je što postoji mogućnost velike zarade prodajom advertising prostora – kaže Srećo.

Kompanija Mini Studio Publishing Group d.o.o. se bavi internet izdavaštvom od 2009. u Srbiji i inostranstvu. Pod njenim okriljem se publikuje i uređuje više portala i elektronskih magazina. Osnivači su i Luxury Group-a, u čiji portfolio upravo ulaze luksuzni portali.


Vesna Lapčić
saradnik