Vesti kao franšiza

Milica Solunac
U septembru 2010. novinska agencija Beta Press postala je primalac franšize portala EurActiv za Srbiju. Ovaj portal, sa centralom u Briselu, usmeren je, pre svega, na praćenje procesa pridruženja Srbije Evropskoj uniji, ali se bavi i drugim temama u vezi sa EU.
Milica Solunac, menadžer projekta, kaže da godišnja pretplata na licencu iznosi između 10.000 i 20.000 evra u zavisnosti od godišnjih prihoda redakcije EurActiv.rs. – Investicije u ovu franšizu se odnose na opremu za novinarski rad, što uključuje PC, softvere, izradu sajta, i ulaznu naknadu. Početni plan je bio da EurActiv Srbija 36 meseci pokriva tekuće troškove i uložena sredstva, što je u velikom procentu i postignuto, uprkos negativnim ekonomskim kretanjima u zemlji – objašnjava Solunac.
Članice mreže EurActiv redovno razmenjuju informacije i analize među sobom. Pri tom su, kako kaže Solunac, samostalne u svom radu, vodeći računa da izveštavanje bude tačno, nepristrasno i celovito. - Preuzimanje tekstova sa drugih sajtova iz mreže se radi onda kada je za Srbiju nešto relevantno. Isto tako se šalju tekstovi u mrežu onda kada procenimo da je nešto iz Srbije interesantno za EU – kaže Solunac.
Franšizni ugovor nije vremenski ograničen.

Ciljna grupa ovog medija su, kako kaže Solunac, državne i političke ustanove, akademski centri, poslovni i finansijski krugovi, nevladine organizacije, sredstva informisanja i javnost u EU, ali i širom sveta.
- EurActiv je najmoćniji medij u Evropi vezan za proces evrointegracija, a sada jedini u Srbiji. Idealan nosilac franšize EurActiv-a u Srbiji, po prirodi svog poslovanja, jeste Novinska agencija BETA, koja ovom mediju daje široku vidljivost, ne samo u Srbiji, već i u regionu i svetu - kaže Milica Solunac.
EurActiv.rs je srpsko predstavništvo međunarodne medijske mreže internet portala, čije je sedište, inače, u Belgiji. Pored Srbije, mreži pripada još 17 zemalja (Belgija, Francuska, Poljska, Španija, Litvanija, Bugarska, Nemačka, Rumunija, Turska, Italija, Češka, Mađarska, Slovačka, Grčka, Island, Hrvatska i Crna Gora).
Po obuhvatnosti sadržaja i broju korisnika, mreža EurActiv je vodeće sredstvo informisanja na internetu o Evropskoj uniji. Težište sadržaja EurActiv.rs je na praćenju priprema za pristupanje Srbije Evropskoj uniji. Uporedo, EurActiv.rs nudi aktuelne informacije i analize o političkim, pravnim, ekonomskim i svim ostalima aktivnostima u EU, kao i o njenim odnosima sa drugim svetskim centrima.
Beta Press d.o.o. je privatna, nezavisna novinska agencija osnovana 1992. godine u Beogradu sa ciljem profesionalnog izveštavanja o događajima u zemlji, regionu i svetu. Uređivačka politika agencije nezavisna je od svih političkih i ekonomskih pritisaka.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...