Prvih deset godina

Prva "bio&bio" trgovina je otvorena u Zagrebu 2003, a u lancu ih danas ima ukupno 12 (u Zagrebu, Splitu, Dubrovniku, Rijeci, Puli, Varaždinu i Osijeku). Pet prodavnica posluje kroz franšizu. Proizvode je, pored toga, moguće kupiti i preko "virtuelne" prodavnice - "bio&bio" web portala.
U mesecu proslave, kompanija je pripremila novitete - predstavila je nove partnere i proizvode koji će uskoro obogatiti asortiman, a najavljene su i brojne rođendanske degustacije koje će trajati tokom maja. Među novim partnerima je i kompanija Brokula&Ž, koja je ekskluzivno za zaposlene u "bio&bio" trgovinama osmislila uniforme od organski uzgojenog pamuka, kao deo "novog urbanog imidža".
U saopštenju kompanije se navodi da su osnovne vrednosti ovog koncepta provereni i sertifikovani organski i prirodni proizvodi, kredibilno savetovanje kupaca kao i odgovornost i posvećenost u poslovanju.
Da podsetimo, za pokretanje "bio&bio" franšize potrebno je 100.000 evra. Ulazna naknada za hrvatsko tržište iznosi 10.000 evra. Ostale naknade se vezuju za rezultate poslovanja, a procenti zavise od lokacije, grada, tržišnih uslova. Procenti se, pored toga, razlikuju na početku i kada se već uspostavi stabilno poslovanje.
Kako je ranije najavila Žana Hinek, rukovodilac "bio&bio trgovina" i član Uprave kompanije Biovega, lanac ima ambicije da se po ulasku Hrvatske u Evropsku uniji proširi kao franšiza i u zemljama te zajednice. Za sada franšizne trgovine postoje samo u Hrvatskoj. – Prilikom odabira primalaca posmatramo koliko su poslovno ozbiljni, da li mogu da omoguće finansijsku stabilnost, ali nam je daleko važniji njihov stil življenja i koliko su sami skloni korišćenju zdravih proizvoda. Bez temeljnog ličnog razvoja i interesa za ekoproizvode, prirodnu prehranu i zdrave stilove življenja, gubi se dodatna vrednost koja je ujedno i temeljna vrednost „bio&bio“ trgovina - lična posvećenost – objasnila je nedavno Hinek.
Biovega je ekskluzivni zastupnik vodećih svetskih marki prehrambenih i kozmetičkih proizvoda, kao i dodataka prehrani sa sertifikatom o organskom uzgoju. Članica je IFOAM-a (International Fedration of Organic Agriculture Movem) i udruženja Organic Retailers Association.
POGLEDAJTE ČLANKE

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.