Triput meri, jednom seci

Nikola Lojanica
Nikola Lojanica, generalni direktor kompanije Mega, kaže da postoji mnogo zainteresovanih, ali da oni žele da izaberu pravi profil čoveka koji će postati primalac njihove franšize. - Ukoliko se izabere pogrešan primalac, to može kasnije da dovede do problema. Zbog toga su za nas najprihvatljiviji porodični ljudi, supružnici koji bi se uključili u posao – kaže Lojanica. Trenutno, traže primaoce franšize u Zrenjaninu, Valjevu i Novom Pazaru.
On kaže da primaoci franšize Mega ne treba da imaju nerealna očekivanja. - Od franšize mogu da ostvaruju prihode iznad prosečnih, ali ne treba da očekuju da će isplatiti investiciju za godinu dana. A očekivanja ljudi su često takva, jer ne poznaju dovoljno koncept franšiznog poslovanja. Zbog toga ne bismo po svaku cenu da širimo franšiznu mrežu, već da pažljivo biramo primaoce – naglašava Lojanica.
Iako ambicije da se prošire i u inostransvo ne manjkaju, vrlo su oprezni. - Za sada smo uokvirili poslovanje u Crnoj Gori, imamo i franšizu u Prištini. Najpogodniji oblik širenja ovog posla kroz franšizu u inostranstvu je davanje master franšize. Za obe strane bi bilo neisplativo kada bismo davali pojedinačne franšize. Pored toga, asortiman robe je takav da zahteva određenu veštinu kako bi se plasirao kroz franšizni koncept u inostranstvu. Ovakvih franšiza sa ovakvim asortimanom robe, osim naše, zapravo i nema – kaže Lojanica.
Pre nekoliko dana Mega je krenula u izvoz svog proizvoda – garnišni. - Pronašli smo distributera za nemačko govorno područje, Nemačku i Austriju, koji će izvoziti garnišne koje mi proizvodimo – kaže Lojanica.
Mega u svojoj franšiznoj mreži ima 21 prodavnicu.
POGLEDAJTE ČLANKE

Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se