Dobar aranžman

Mirko Bauk, vlasnik agencije Odeon World Travel, kaže da je za dobre poslovne rezultate koji su postigli prošle godine zaslužan, pre svega, kvalitet usluge. – Dobra usluga dovodi do rasta prodaje aranžmana. Dobrom poslovanju svakako doprinose i franšize – kaže Bauk.
Poslovni prihod ove agencije iznosio je prošle godine 23,7 miliona dinara, što je približno prihodu od godinu dana ranije. Dobit je, međutim, bila značajno veća i iznosila je 268 hiljada dinara, dok je 2011. bila 25 hiljada dinara. Sve franšizne agencije su, prema rečima vlasnika, zabeležile pozitivne rezultate poslovanja u 2012.
U naredna dva meseca u planu je otvaranje još dve franšizne agencije, u Zrenjaninu i tržnom centru Milenijum u Beogradu. – Franšizna poslovnica u Beogradu je potpuno nova agencija. Ona je neka vrsta zamene za franšizu u Masarikovoj ulici koja je zatvorena ove godine zbog privatnih razloga primaoca. Agencija u Zrenjaninu već postoji, radila je kao naš subagent, ali sada ćemo potpisati ugovor o franšizi i prodavaće isključivo naše aranžmane i nastupati pod našim brendom – kaže Bauk.
Sa otvaranjem nove franšize u Beogradu to tržište će biti u potpunosti pokriveno. Bauk kaže da bi voleli ove godine da pronađu adekvatnog primaoca u Nišu i Kragujevcu.
Nadaju se i očekuju da će i ove godine imati pozitivno poslovanje. – Od februara, kada je održan Sajam turizma i kada je praktično počela prodaja aranžmana, beležimo rast prodaje u odnosu na 2012. Očekujemo da će se takav trend nastaviti do kraja godine, kako u našim poslovnicama, tako i u franšiznim – kaže Bauk.
Problemi primaoca franšiza su, kako kaže, uglavnom tehničke prirode. – Ono što u razgovoru sa njima mogu da saznam jeste da bi voleli da su određeni sistemi plaćanja razvijeniji, posebno prodaja preko interneta i plaćanje karticama. Na tome će sigurno morati da se radi – kaže on.
Bauk kaže i da se agencija svake godine trudi da uvede neke nove aranžmane. Tako, ove godine nude letovanje u španskoj pokrajini Andaluzija na Kosta de Almeriji (Costa de Almeria).
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.