Šansa u grupnoj kupovini

U Hrvatskoj je online prodaja veoma zastupljena i moglo bi se reći da učesnici na tržištu prate trendove. Sajtovi za grupnu kupovinu, izvorno kreirani u Americi, brzo su stekli popularnost, pa ih u Hrvatskoj sad već ima pedesetak. Pol Popović, direktor kompanije Item Studio, u čijem je vlasništvu franšizni portal PlatiManje, kaže da, ipak, samo nekoliko njih posluje u plusu. - Portali koji ne ostvaruju zaradu vrlo brzo će se ugasiti, te će ostali, koji su stabilizovali poslovanje, preuzeti tržište portala koji su izgubili utakmicu – kaže on.
Portal PlatiManje postoji od marta 2011, ali je u vlasništvu kompanije Item Studio od avgusta 2012. Na davanje franšize su se, kako kaže Popović, odlučili jer je grupna kupovina poslovanje koje beleži rast svake godine. Umesto da sami otvaraju portale, namenjene određenim gradovima, i umesto da zapošljavaju radnike u njima, odlučili su da daju franšizu. On objašnjava da postoje dve mogućnosti za primaoce franšize. Jedna je da uzimaju 30 odsto ostvarene dobiti i da plaćaju godišnju naknadu od 1.000 kuna (oko 130 evra) ili da uzimaju 60 odsto, ali da plaćaju godišnju naknadu od 2.000 kuna (oko 260 evra).
Mesečnih ponuda mora biti najmanje deset. Takođe, obaveza primaoca je da ugovori saradnju sa jednim od lokalnih medija. I, naravno, da pazi na imidž brenda PlatiManje.
Davalac franšize daje sve potrebne materijale za početak rada: ugovore, uslove pod kojim PlatiManje radi, smernice kako da se pristupi partnerima, početne kontakte i podršku 24h dnevno. – Da bi neko postao primalac, mora da ima ozbiljan pristup, iskustvo u direktnoj prodaji, da bude informatički pismen, uporan i snalažljiv – kaže Popović.
On kaže da poslovanje ometaju visoki nameti države, kao i nedovoljno jasna pravila u oblasti online kupovine. – Da biste, na primer, prodavali ponude turističkih agencija (kao posrednik), morate da se registrujete kao turistička agencija, što nema smisla, jer mi reklamiramo ponudu, a agencija (naš partner) nudi ponudu. Takvih nejasnih pravila rada ima mnogo – navodi Popović neke od problema sa kojima se suočavaju u poslovanju.
Do sada su pokrenuli franšize u Umagu, Zagrebu, Varaždinu, Splitu, Čakovcu i Puli. Popović očekuje da ove godine pronađu primaoce u Osijeku, Rijeci i Zadru, ali je cilj da se franšiza pokrene u svakom gradu Hrvatske. – Ukoliko bude zainteresovanih, moguće je i širenje van Hrvatske – kaže Popović.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...