Šansa u grupnoj kupovini

Do sada, Item Studio je pokrenuo franšize u Umagu, Zagrebu, Varaždinu, Splitu, Čakovcu i Puli. Ukoliko bude zainteresovanih, moguće je i širenje van Hrvatske.
Utorak
28.05.2013.
Hrvatska kompanija Item Studio aktivno traži primaoce franšize za svoj portal PlatiManje. Ne isključuju širenje ni van Hrvatske.
 

U Hrvatskoj je online prodaja veoma zastupljena i moglo bi se reći da učesnici na tržištu prate trendove. Sajtovi za grupnu kupovinu, izvorno kreirani u Americi, brzo su stekli popularnost, pa ih u Hrvatskoj sad već ima pedesetak. Pol Popović, direktor kompanije Item Studio, u čijem je vlasništvu franšizni portal PlatiManje, kaže da, ipak, samo nekoliko njih posluje u plusu. - Portali koji ne ostvaruju zaradu vrlo brzo će se ugasiti, te će ostali, koji su stabilizovali poslovanje, preuzeti tržište portala koji su izgubili utakmicu – kaže on.

Portal PlatiManje postoji od marta 2011, ali je u vlasništvu kompanije Item Studio od avgusta 2012. Na davanje franšize su se, kako kaže Popović, odlučili jer je grupna kupovina poslovanje koje beleži rast svake godine. Umesto da sami otvaraju portale, namenjene određenim gradovima, i umesto da zapošljavaju radnike u njima, odlučili su da daju franšizu. On objašnjava da postoje dve mogućnosti za primaoce franšize. Jedna je da uzimaju 30 odsto ostvarene dobiti i da plaćaju godišnju naknadu od 1.000 kuna (oko 130 evra) ili da uzimaju 60 odsto, ali da plaćaju godišnju naknadu od 2.000 kuna (oko 260 evra).

Mesečnih ponuda mora biti najmanje deset. Takođe, obaveza primaoca je da ugovori saradnju sa jednim od lokalnih medija. I, naravno, da pazi na imidž brenda PlatiManje.

Davalac franšize daje sve potrebne materijale za početak rada: ugovore, uslove pod kojim PlatiManje radi, smernice kako da se pristupi partnerima, početne kontakte i podršku 24h dnevno. – Da bi neko postao primalac, mora da ima ozbiljan pristup, iskustvo u direktnoj prodaji, da bude informatički pismen, uporan i snalažljiv – kaže Popović.

On kaže da poslovanje ometaju visoki nameti države, kao i nedovoljno jasna pravila u oblasti online kupovine. – Da biste, na primer, prodavali ponude turističkih agencija (kao posrednik), morate da se registrujete kao turistička agencija, što nema smisla, jer mi reklamiramo ponudu, a agencija (naš partner) nudi ponudu. Takvih nejasnih pravila rada ima mnogo – navodi Popović neke od problema sa kojima se suočavaju u poslovanju.

Do sada su pokrenuli franšize u Umagu, Zagrebu, Varaždinu, Splitu, Čakovcu i Puli. Popović očekuje da ove godine pronađu primaoce u Osijeku, Rijeci i Zadru, ali je cilj da se franšiza pokrene u svakom gradu Hrvatske. – Ukoliko bude zainteresovanih, moguće je i širenje van Hrvatske – kaže Popović.


Vesna Lapčić
saradnik