Iako beleže rast poslovnih prihoda i dobiti, Europcar nije otvarao nove poslovnice, pre svega zbog spore decentralizacije u zemlji. Najveći deo prihoda se i dalje ostvaruje isključivo u najvećim gradovima.
Ponedeljak
03.06.2013.
Franšizni lanac Europcar u Srbiji ostvario je prošle godine odlične poslovne rezultate, i očekuju da će tako biti i ove godine.
 

Kosana Arsić, marketing menadžer u kompaniji Primero Rent a car, koja je primalac master franšize Europcar-a za Srbiju i Crnu Goru, kaže da je poslovna godina za njih bila veoma uspešna.

To potvrđuje i finansijski izveštaj. Poslovni prihodi kompanije su iznosili oko 292 miliona dinara, što je rast od oko 100 miliona dinara u odnosu na 2011. Dobit je povećana četiri puta, odnosno u 2012. je iznosila oko 46 miliona dinara, dok je 2011. bila oko 11,7 miliona dinara.

- I dalje smo vodeći rent-a-car servis, pre svega, u smislu kvaliteta i atraktivnosti flote koju nudimo. Kod nas su uveliko u ponudi novi VW Golf 7, Audi A3, automatici od malih do najluksuznijih vozila, veliki izbor vozila sa dizel motorima. Nudimo više od 20 kategorija vozila! Prosečna starost flote je od šest do osam meseci tokom cele godine. U isto vreme, cena naše usluge je u potpunosti konkurentna, a raspoloživost vozila izuzetna. Tako da su naši klijenti prepoznali kvalitet i zalaganje Europcar-a – kaže Arsić.

Ona kaže da se tržišta Crne Gore i Srbije uopšte ne mogu uporediti u branši kojom se bave. - Crna Gora je isključivo sezonska destinacija, sa tražnjom tokom samo četiri meseca, dok Srbija ima neuporedivo veći potencijal, gde je, pored letnje sezone, vrlo dinamično tokom cele godine i za domaće i za inostrano korporativno poslovanje – objašnjava ona.

Nove poslovnice nisu otvarali, jer se, kako kaže, decentralizacija Srbije veoma sporo odvija. To znači da se najviše poslovnih dešavanja odvija u najvećim gradovima, gde je i tražnja za rent-a-car uslugama najveća. To je i jedan od razloga zašto se nisu bavili pitanjem davanja franšize, na šta, kao master primaoci, imaju pravo. - Videćemo šta će se po tom pitanju dešavati u budućnosti i koje korake je najbolje da preduzmemo – kaže Arsić.

Da podsetimo, Europcar je osnovan u Parizu davne 1949, a danas posluje u oko 170 zemalja sveta.


Vesna Lapčić
saradnik