Uprkos teškim okolnostima
Kao osoba na najvišoj poziciji u kompaniji PROFIT system u Ukrajini (deo PROFIT system grupe kome pripada i PROFIT franchise services, izdavač Franchising.rs portala), Julija Gerašenko ima dobar uvid u stanje na tržištu franšiza u toj zemlji. Sa njom razgovaramo o napretku, preprekama i izazovima koji prate franšizni vid poslovanja.
Kako biste ocenili poslovanje PROFIT systema-a u Ukrajini?
Rastemo zajedno sa tržištem, ali nismo jedina kuća koja se bavi konsultantskim poslom u Ukrajini. Postoji još nekoliko kompanija koje prate tržište franšiza. Ipak, smatram da smo najozbiljniji poslovni partner za najveće igrače među franšiznim sistemima, međutim, to ne znači da možemo da ignorišemo konkurenciju. Među našim glavnim klijentima su: IDS Aqua servis - distributer poznatih brendova vode, El Dorado - najveći lanac supermarketa za prodaju IT hardvera i elektronike, Staldom, Samsonite i Mexx.
Šta su osnovni problemi za razvoj franšizinga u Ukrajini?
Jedna od prepreka je nedostatak pravnog okvira za franšizing, tako da svako može da se pretvara da je davalac franšize i da nudi nešto što zaista nije franšiza. Takvi primeri, u stvari, kvare dobru sliku o tržištu franšiza u celini. Problem su, takođe, i birokratija i korupcija. Ali i nedostatak kvalifikovanog kadra i nepostojanje stručne literature. Ukrajina, jednostavno, nema ni institucije koje bi edukovale i pripremale stručnjake za ovu oblast. Osnovni problem je i osiromašena srednja klasa, što za sobom vuče i ograničenu kupovnu moć i smanjenu potražnju u sektoru usluga. Kao što vidite, postoji mnogo prepreka, ali ukrajinski privrednici su veoma fleksibilni i snalažljivi. Oni su u stanju da posluju čak i u teškim okolnostima.
Da li je franšizing popularna tema u ukrajinskim medijima?
Jeste. U poslednjih nekoliko godina primećujemo da raste svest o franšizingu kao modelu poslovanja. Vidimo da svest raste i među ljudima koji bi uzeli franšizu, ali i među preduzetnicima koji sve više razmišljaju da svoj posao prošire kroz franšizu i izgrade ozbiljan sistem. Mediji rado prenose informacije o poznatim brendovima koji su ušli na tržište Ukrajine. Pored toga, i PROFIT system u Ukrajini izdaje magazin o franšizingu još od 2011. godine. Časopis se štampa kvartalno i do sada je objavljeno 9 brojeva. Interesantno je da se magazin najbolje prodaje u supermarketima.
Koliko je veliko tržište franšiza u Ukrajini?
Po našoj proceni postoji oko 400 kompanija koje imaju više od jedne franšizne poslovnice.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...