„Balkanska zabava“ u Makedoniji

Nemanja Stojanović, osnivač i suvlasnik Fan Group Travel Company-a, u čijem se vlasništvu i nalazi turistička agencija, kaže da su u Makedoniji osnovali novu poslovnicu zajedno sa agencijom Paradizo Fly. Naime, nova agencija nosi ime Balkan Fun Macedonia, postoji i transfer znanja, ali se, ipak, ne radi o klasičnoj franšizi budući da su vlasništvo, kao i realizacija poslova podeljeni. – Naš partner, Paradizo Fly, ima zadatak da vodi prodaju na teritoriji te zemlje. Naš zadatak je da realizujemo sva putovanja koja se prodaju u Makedoniji. Međutim, dopunjujemo se u oba aspekta – objašnjava Stojanović.
Nova agencija je već postigla ogroman uspeh jer je za oko mesec dana pristiglo više od 300 prijava za letnju ponudu. - Mladi u Skoplju uveliko pričaju o našim putovanjima i žurkama – kaže on.
Nedavno se mreži agencija Balkan Fun priključila i Mladost Travel iz Prokuplja kao ekskluzivna subagentura. – Mladost Travel nije obična subagentura, jer ima veći rizik poslovanja, budući da sa njima imamo potpisan ugovor koji predviđa garantovani broj putnika koji moraju da obezbede – objašnjava Stojanović.
Kao što smo već ranije pisali, kompanija je spremna da svoje znanje podeli sa drugima i da svoju mrežu proširi kroz franšizu u zemlji i inostranstvu.
Stojanović je veoma zadovoljan kako protiče letnja sezona. Zahvaljujući relativno novoj agenciji u Novom Sadu, a sada i u Skoplju, u ovom trenutku imaju 110 odsto više putnika nego u istom periodu prošle godine. – Rast je ostvaren i u Beogradu i u centralnoj Srbiji. Ovakve rezultate dugujemo i dosta nižim cenama aranžmana – kaže Stojanović.
Već od ove jeseni glavna ciljna grupa ove agencije - mladi - mogu da očekuju i novitete u okviru programa „Zima za mlade“. Za sledeću sezonu agencija priprema nove destinacije, ali i nove termine putovanja.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.