Hilton u Makedoniji

(Na slici: DoubleTree by Hilton u Zagrebu)
Kompanija Hilton Worldwide je pre tri meseca potpisala ugovor o franšizi sa makedonskim biznismenom Ajdovanom Ademoskim za otvaranje jednog od svojih brendova hotela Doubletree by Hilton u Skoplju. Kamen temeljac hotela je postavljen u maju ove godine, a plan je da objekat bude otvoren početkom 2016. godine.
U zvaničnom saopštenju kompanije, a kako su preneli makedonski mediji, viši potpredsednik za razvoj u Evropi i Africi Patrik Ficgibon izjavio je da je strategija grupe u Evropi da svoj portfolio obogate uspešnim brendovima na ključnim lokacijama, čiji će razvoj biti visokog kvaliteta. – Doubltree by Hilton Skopje će biti odličan dodatak našem portfoliju i zadovoljan sam što ćemo uvesti novi brend u Makedoniju, zemlju koja se sve više profiliše kao turistička destinacija i koja beleži snažan rast dolazaka stranih gostiju – kaže Ficgibon.
Džon Grinlif, direktor za globalne operacije hotela Doubletree by Hilton, kaže da će ovaj brend nastaviti da „raste“ na novim tržištima u Evropi. – Jugoistočna Evropa nam postaje sve zanimljivija – rekao je.
Ajdovan Ademoski, vlasnik hotela Stone Bridge i primalac Hiltonove franšize, izjavio je da mu je drago zbog saradnje sa grupom Hilton Worlwide. -Drago nam je što nadaleko čuveno gostoprimstvo ovog lanca dolazi u Makedoniju po prvi put - izjavio je.
Ademoski je, inače, poznat kao preduzetnik koji u Makedoniji ima franšizne ugovore i sa mnogim drugim kompanijama - kao vlasnik velike trgovinske firme Evroazija tehnika doveo je turske brendove bele tehnike Beko i Arčelik, a kao partner u izgradnji trgovačkog centra Ramstore postao je i zastupnik nekoliko modnih brendova: Koton, Kasharel, Sarar i Roman. Sada, Ademoski je čak i jedan od partnera u makedonsko-turskoj kompaniji PERA Construction koja je angažovana za izgradnju novog hotela.
Hotel Doubletree by Hilton u Skoplju će biti idealan za održavanje raznih konferencija i događaja, budući da se nalazi vrlo blizu centru grada, aerodromu i sajamskom centru. Smešten na obalama reke Vardara, hotel će na raspolaganju imati 172 sobe (od toga 20 apartmana) i 1.400 kvadrata prostora za sastanke i konferencije. Vrednost projekta se procenjuje na 30 miliona evra. Detalji franšiznog ugovora, međutim, nisu objavljeni.
Hilton Worldwide u svom sastavu ima 251 hotel u Evropi, a 135 je trenutno u razvoju. Hotelski lanac već posluje u ovom regionu, u Hrvatskoj, Bugarskoj i Grčkoj, dok objekte gradi u Crnoj Gori i Rumuniji. Doubletree by Hilton je brend pod kojim posluje 350 hotela na šest kontinenata. Brend je nastao 1969. otvaranjem prvog hotela u američkoj državi Arizona, a franšizni razvoj je započeo 1989. Prema podacima sa internet portala magazina Entrepreneur, u svetu postoji 277 franšiza pod ovim brendom od čega se čak 230 nalaze u Sjedinjenim Američkim Državama.
Portal magazina Entrepreneur takođe daje i podatak da se investicija za otvaranje hotela kreće od 35 miliona, pa do više od 62 miliona dolara. Franšizna naknada za Doubletree by Hilton iznosi 75.000 dolara, redovna naknada je pet odsto, dok se ugovor potpisuje na 22 godine sa mogućnošću produženja. Davalac franšize pruža podršku pri obuci menadžera pre otvaranja, a pomaže i pri svečanom otvaranju hotela. Primalac nakon toga može da računa na konstantnu podršku: marketing, njuzleter, internet, besplatna telefonska linija, know-how po pitanju bezbednosti i sigurnosti, saradnja sa kooperantima - samo su neke od obaveza koje davalac preuzima na sebe.
Na Entrepreneur-ovoj listi Top 500 franšiza brend je ove godine zauzeo 129. poziciju, što je za 18 mesta bolji plasman u odnosu na 2012.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.