Luksuz bez konkurenta

Miloš Nešić
Kompanija Mini Studio Publishing Group je prošle godine osnovala joint venture kompaniju u Češkoj. Tako je u oktobru 2012. na tom tržištu „zaživeo“ Luxuspraha.cz, specijalizovani portal koji se bavi modom, kolekcijama, glamurom i luksuzom. Kompanija je time proširila portfolio svog Luxury Group-a, a partner u poslu i, ujedno, menadžer kancelarije u Pragu postao je Miloš Nešić, po zvanju fotograf.
Nešić je u Pragu završio Filmsku akademiju, Odsek za fotografiju. Poslednjih deset godina je radio kao reklamni fotograf. Budući da su mu klijenti bile banke, osiguravajuća društva, modne kuće, mobilni operateri i luksuzni časopisi, svoje iskustvo je znao dobro da iskoristi za novi poslovni izazov.
Najveći deo dnevnog sadržaja koji se objavljuje na portalu Luxuspraha.cz obezbeđuje centrala u Beogradu, kao i kompletan set up sajta, strategiju i taktiku poslovanja. - Posao kancelarije u Pragu je da pozicionira sajt Luxuspraha.cz u skladu sa standardima Luxury Group-a. Pored implementacije globalnog sadržaja, naš posao je, takođe, da obezbedimo i kvalitetan lokalni sadržaj. Posao koji obavlja kancelarija u Pragu je istraživanje tržišta, uspostavljanje veza i kontaktiranje potencijalnih klijenata, odnosno, oglašivača – kaže Nešić.
Potencijal češkog tržišta je, prema njegovim rečima, jako veliki. Tome u prilog govori i podatak da je na internet oglašavanje prošle godine potrošeno 291 milion evra. Rast tržišta u toj godini iznosio je 24 odsto. - Što se tiče podatka o budžetu za oglašavanje luksuznih brendova, ne postoji precizna informacija, ali bez obzira na to, svi luksuzni brendovi koji se oglašavaju na globalnom nivou, postoje i u Češkoj – kaže on.
Budući da su portal pokrenuli pre godinu dana, postignutim rezultatima su više nego zadovoljni. - Pre samog početka poslovanja smo imali određenu predstavu i očekivanja kako će sve izgledati u praksi, a kada smo počeli sa radom, naišli smo na jako pozitivne reakcije kod ljudi koji su u istoj sferi poslovanja. Potencijalni klijenti su pozitivno iznenađeni postojanjem ovakvog portala. Za čitaoce je Luxuspraha.cz medij u kojem mogu pronaći sve informacije o luksuznim trendovima, kako u Češkoj, tako i u svetu – ističe Nešić.
On kaže da pravu konkurenciju gotovo da i nemaju. - Za jako kratak period rada pozicionirali smo se kao lideri na tržištu u ovom segmentu – kaže on.
U Češkoj, kako kaže, postoji zdravo poslovno okruženje. Mala i srednja preduzeća imaju podršku države, a podsticaj im se pruža i kroz razne evropske fondove koji pomažu i početnicima u poslu. - Mi smo se, ipak, odlučili da poslovanje naše firme isključivo razvijamo iz sopstvenog kapitala – kaže on.
Pored ove joint venture kompanije, Mini Studio Publishing Group ima franšize luksuznih portala i u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bangladešu i Kini.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...