Kroz franšizu do željene destinacije

Put od hiljadu milja počinje prvim korakom - kaže stara kineska poslovica.
Ako ovu izreku tumačimo doslovno, onda možemo reći da, danas, ko se sprema na put, prvi korak najčešće načini i pre nego što prekorači prag svog doma. Naime, u obilju dostupnih informacija, malo je onih koji se neće potruditi da unapred upoznaju svoje odredište. Klasični štampani vodiči ili priče prijatelja su dosta dugo bili nezaobilazni - i jedini - izvori informacija. Poslednjih desetak godina, pak, sa globalnim razvojem informatičkih tehnologija, specijalizovani internet portali su doživeli pravi procvat. Jedan od takvih je i online putnička mreža MyDestination.
Kada su razmišljali o portalu koji bi putnicima širom sveta pružao korisne savete o željenim destinacijama, dvojica mladih Britanaca Nil Voler i Džejms Strit su, naravno, pošli od sopstvenog iskustva. Putujući po svetu, shvatili su šta njima, kao putnicima u stranoj zemlji, nedostaje - tako su i odlučili da pokrenu online vodič koji bi trebalo da ponudi prave informacije o tome šta treba očekivati od destinacije i šta svakako treba videti ili posetiti.
My Destination je počeo sa radom 2006, a danas ima podružnice na 98 destinacija u svetu, stotine lokalnih eksperata na terenu i - brojne međunarodne nagrade. Mreža u proseku privuče više od 2,5 miliona posetilaca mesečno, dok je samo u prošloj godini zadobila poverenje više od 19 miliona putnika.
Do različitih delova sveta kompanija je došla - putem franšize. Sve što se može pročitati na My Destination sajtovima, delo je, takoreći, primalaca franšize. Oni su, kako kažu u samom sedištu kompanije, lokalni partneri i eskperti My Destination-a, koji mogu da budu ljudi najrazličitijih dobi, ali koje spaja ista strast - ljubav prema mestu, regiji, državi u kojoj žive, rade, provode se i uživaju. Svoj globalni uspeh My Destination upravo duguje ovom "lokalnom" šarmu - savetima i preporukama ljudi koji najbolje poznaju samu "dušu" destinacije.
Primalac master franšize za teritoriju Hrvatske je za sada kompanija Katić i Kovačić d.o.o. Kompletan sajt i saradnju sa marketing partnerima su predano vodili Ivan i Šima Katić. Ovaj dvojac je, međutim, nedavno odlučio da master franšizu prodaju nekom drugom zainteresovanom kandidatu, koji bi time postao vlasnik My Destination franšize za teritoriju Hrvatske.
Ivan Katić, direktor prodaje u kompaniji, kaže da su, kao i svi ostali vlasnici My Destination franšize, imali konstantnu podršku glavne kancelarije u Londonu, za sve što im je bilo potrebno. - Mogli smo da računamo na podršku 24 sata na dan, 365 dana u godini - objašnjava Katić.
Kako bi uspešno upravljali ovom franšizom, Katić kaže da budući primalac treba dobro da govori i piše na engleskom jeziku. -To je od suštinske važnosti, jer poznavanje engleskog jezika je neophodno za nesmetanu komunikaciju sa kolegama iz celog sveta i da bi se na sajt unosile potrebne informacije o partnerima sa kojima dogovorite saradnju - naglašava Katić.
Primalac ove franšize ima i obavezu da 10% od mesečne prodaje prijavi i preda glavnoj kancelariji My Destination-a, što će obezbediti kompletnu tehničku podršku: od mobilne aplikacije do samog sajta, blogova, društvenih mreža... - Kada postanete vlasnik franšize, ona je zauvek vaša i nema produžavanja ugovora - kaže Katić. - Takođe vam pripada i profesionalni fotoaparat sa sočivom za snimanje virtuelnih šetnji i video-materijala, naravno, uz obuku - dodaje Katić.
Cena master franšize, koja pokriva područje cele Hrvatske, iznosi 60.000 evra.
Pogledajte My Destination Croatia u našem Katalogu franšiza.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...