Na benzinsku pumpu po namirnice?
Rezultate poslovne simbioze između dva velika sistema već određeno vreme možemo da pratimo i u Poljskoj. Franšizni sistemi - lanac benzinskih pumpi Lukoil i trgovinski lanac Carrefour - godinu dana posluju "ruku pod ruku". Ruska naftna kompanija je, naime, odlučila da u okviru svojih benzinskih pumpi u Poljskoj uspostavi lanac franšiznih radnji kompanije Carrefour (Carrefour Express). Ulaskom francuskog brenda, 22 benzinske stanice Lukoila su tako obogatile svoju osnovnu ponudu i robom široke potrošnje - Carrefour Express na benzinskim stanicama radi 24 časa dnevno i ima neuobičajeno širok asortiman robe, uključujući čak i namirnice koje se inače ne prodaju na ovakvim mestima - voće, povrće, meso, pecivo i mlečne proizvode.
Saradnja između Carrefoura i Lukoila definisana je franšiznim ugovorom. Carrefour, kao davalac franšize, ima obavezu da benzinske pumpe redovno snebdeva robom. S druge strane, Lukoil, kao primalac Carrefourove franšize, ima pravo da formira cene proizvodima, i one su uglavnom niže nego u običnim supermarketima.
- Pri izboru proizvoda koji će ući u asortiman radnji oslonili smo se na iskustvo i znanje koje već godinama stičemo razvijajući franšizni format Carrefour Express. Zahvaljujući tome, uspeli smo da napravimo i optimalan asortiman robe za kupce koji koriste usluge benzinskih pumpi - kaže Marek Lipko, direktor franšiznog razvoja kompanije Carrefour u Poljskoj.
- Želimo da privučemo klijente tako što ćemo im ponuditi novi nivo usluge. Ono što je u današnjem svetu vrlo važno je da ljudima date mogućnost da što manje vremena provedu u svakodnevnoj kupovini, a da što više budu sa svojom porodicom i prijateljima - kaže Pjotr Žuromski, direktor prodaje Lukoila u Poljskoj.
Carrefour iza sebe već ima sličan pokušaj saradnje sa drugim lancem benzinskih pumpi. Taj projekat, međutim, nije uspeo. Carrefourovi marketi sa robom široke potrošnje su se, naime, pre nekoliko godina mogli pronaći i na BP benzinskim pumpama, ali je saradnja okončana posle negativne ocene o pilot-projektu. Za vreme konferencije za novinare, upitan da navede razloge neuspeha, Fransoa Vensan, direktor franšiznog razvoja kompanije Carrefour u Poljskoj, kroz šalu je rekao da nije pristojno govoriti o bivšim partnerima pred novim partnerom. Odgovor, izgleda, treba tražiti između redova. -Ovakva vrsta saradnje pre svega zahteva posvećenost obe strane. Od toga zavisi uspeh projekta - objasnio je Vensan.
Hoće li "brak" dve kompanije opstati? Postoje naznake koje kažu da hoće. Za sada, Carrefourovi marketi unutar Lukoil benzinskih pumpi dobro posluju u nekoliko poljskih regija, dok samo u Varšavi ima šest ovakvih stanica. Pored toga, dvama kompanijama ovo nije prvi put da sarađuju na ovaj način. Po istom principu, Lukoil i Carrefour već nekoliko godina uspešno posluju u Belgiji.
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE
Andrej Tomljenović iz Osijeka se četiri godine samostalno bavio ugradnjom auto-folija. Razmišljajući da proširi posao, došao je do Car Foil Shop-a. Danas je primalac master franšize ovog brenda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i ugradnju auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primalac master franšize za Hrvatsku biće ujedno zadužen i za teritoriju Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, sada ima u ponudi nekoliko franšiznih formata. Jedan od njih je pogodan i za manja mesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim gradovima se nudi franšiza ovog brenda i kako vidi dalji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primalac master franšize za Sloveniju
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
I benzin teče kroz franšizu
S kim da komuniciram u vezi frnsuiznog poslovanja
Franšiza za novo ruho automobila
Jako je lepo kad se nešto napiše o ljudima koji pošteno i marljivo rade i pružaju vrhunsku uslugu. Naime, ulepšao sam i osposobio za pojavu na ulici svoj prilično stari...