Novi brend među franšizama

Zorica Tešić, menadžer franšiznog razvoja u turističkoj agenciji S.A.B. International
- Prvi dan po objavi oglasa da dajemo franšizu, javilo nam se pet potencijalnih primalaca franšize - kaže Zorica Tešić, zadužena za izgradnju i širenje franšiznog sistema u turističkoj agenciji S.A.B. International. Prelazak na novi način poslovanja podstaknut je, u stvari, stalnim upitima zainteresovanih koji su želeli da rade pod franšizom ove agencije.
U kompaniji su smatrali da bi na taj način povećali vidljivost brenda na tržištu i približili se klijentima u većem broju gradova u Srbiji i inostranstvu. – Pored toga što omogućava širenje i rast poslovanja, franšiza je i dobar marketinški alat. U turističkoj industriji franšizing nije novost i nekoliko naših kolega već uspešno razvija franšizni sistem u Srbiji. Smatramo da imamo dobar brend i izgrađen poslovni sistem koji možemo da ponudimo potencijalnim primaocima franšize – naglašava Tešić.
Potencijalni primalac franšize ne mora da ima iskustvo u turizmu jer će svu neophodnu obuku dobiti u kompaniji S.A.B. International. Kompanija je napravila i 3D vizuelni prikaz izgleda franšizne agencije. – Trenutno radimo na unificiranju izgleda i naše tri poslovnice, koje se nalaze u Beogradu, Novom Sadu i Staroj Pazovi. Po tom modelu će kasnije biti opremljene i franšizne poslovnice. Imaće prepoznatljiv logo, boje, enterijer. Naravno, nećemo zahtevati da primalac franšize investira u određenu vrstu nameštaja, ali vizuelni identitet svakako mora da postoji – ističe Tešić.
Primaoci franšize bi trebalo da obezbede prostor od oko 20 kvadratnih metara. Tešić kaže da će primaocima biti obezbeđene daleko veće provizije nego subagentima, ali da će, zauzvrat, morati da prodaju samo njihov program. Ulazna naknada će postojati, ali će zavisiti od tržišta na kojem se otvara franšiza.
Tešić objašnjava da će svi klijenti iz regiona u kome posluje primalac franšize biti usmereni upravo na tu franšiznu jedinicu. Iskusni agenti prodaje će konstantno biti na usluzi primaocima franšize, a davalac se obavezuje da će pružati marketinšku podršku. – Mi smo već prisustni na svim domaćim sajmovima turizma. Pored toga, sprovodimo stalne marketinške kampanje u elektronskim i štampanim medijima, što će, svakako, biti od pomoći i primaocima franšize – kaže Tešić.
Agencija S.A.B., čiji je osnivač i vlasnik Stevan Buđić, osnovana je 1992. i od svog osnivanja radi kao turoperator. Preko mreže saradnika, kompanija je prisutna i u zemljama regiona - Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Makedoniji. U bogatoj lepezi destinacija S.A.B. International-a nalaze se sva popularna odredišta za letovanje i zimovanje. Pored toga, među aranžmanima se mogu pronaći evropske metropole, daleke destinacije, wellness i spa program, krstarenja. Agencija organizuje individualna i grupna putovanja, đačka i omladinska putovanja, kongrese i sajmove i odlazak na međunarodne sportske događaje.
Zorica Tešić sa ponosom ističe da su se u poslednje vreme posvetili receptivnom turizmu. – Srbija je jedna od najfascinantnijh destinacija u Evropi. Zauzeli smo se jako za promociju Srbije i Beograda. Kao podršku receptivnom turizmu pokrenuli smo i sajt serbia.sab.travel.com – kaže ona.
Razvili su i poseban segment poslovanja - S.A.B. Air Ticket Servis, koji je zadužen za prodaju avio-karata ka svim svetskim destinacijama.
S.A.B. International je članica YUTA-e koja okuplja domaće turističke agencije i organizacije IATA-e. Preduzeće S.A.B. International danas je član S.A.B. Grupe, koju čine i kompanije S.A.B. Estetik, specijalizovana za pružanje usluga iz oblasti projektovanja, investiranja, izgradnje i prodaje poslovnog i stambenog prostora po sistemu „ključ u ruke“ i S.A.B. Enterijeri, kompanije za uvoz i prodaju svih vrsta opreme i materijala za uređenje enterijera.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.