Kao kanal prodaje, franšizing je naša alternativna strategija marketinga. Najveća prednost je što se ulaskom u poslovni sistem Eurojet-a obezbeđuje tržište, čime primalac franšize preskače sve faze osvajanja tržišta, rizike i probleme.
Nikola Mihailović
Petak
22.11.2013.
Turistička agencija Eurojet je pre dve godine počela da širi mrežu franšiznih poslovnica. Danas u svom sastavu ima tri franšize i u potrazi je za novim partnerima.
 

Agencija Eurojet je prisutna na tržištu već 21 godinu. Četiri godine nakon što je osnovana postala je član Međunarodnog udruženja avio-prevoznika IATA, kao i Nacionalne asocijacije turističkih agencija YUTA. Pre dve godine su odlučili da zakorače u svet franšiza. Prva franšizna Eurojet agencija otvorena je na Vračaru u Beogradu, a zatim su se mreži pridružile i franšize na Konjarniku i u Novom Sadu.

Nikola Mihailović, marketing menadžer u kompaniji Eurojet, kaže da su franšize otvorene kako bi poboljšali prodaju turističih aranžmana i ostalih turističkih usluga iz ponude. - Kao kanal prodaje, franšizing je naša alternativna strategija marketinga. Najveća prednost je što se ulaskom u poslovni sistem Eurojet-a obezbeđuje tržište, čime primalac franšize preskače sve faze osvajanja tržišta, rizike i probleme – ističe Mihailović.

Primalac franšize treba da obezbedi poslovni prostor, u sopstvenom vlasništvu ili u zakupu, najmanje tri godine. Spoljašnji i unutrašnji izgled poslovnog prostora treba da bude identičan izgledu lokala koji su u vlasništvu davaoca franšize. Aranžmane i druge usluge može da prodaje samo krajnjim korisnicima, dok je saradnja sa subagentima zabranjena. - U ponudi franšiznih podružnica mogu da se nađu samo aranžmani agencije Eurojet. Međutim, moguće je prodavati i sopstvene aranžmane ili aranžmane drugih agencija ukoliko se dobije pismena saglasnost davaoca – kaže Mihailović.

Primalac je i u obavezi da redovno nabavlja propagandni materijal. Ukoliko putnik pretrpi štetu na putovanju koju je uzrokovao primalac franšize, dužan je da je i nadoknadi.

S druge strane, Eurojet se obavezuje da će davaoca franšize uputiti u posao i preneti znanja neophodna za pružanje turističkih usluga, kao i upravljanje, posebno u oblasti računovodstva i knjigovodstva. Davalac franšize takođe daje i marketinšku podršku, budući da se uz reklamiranje sopstvenih poslovnica reklamiraju i franšizne.

Kompanija Eurojet zapošljava 30 ljudi. Pored sopstvenih poslovnica i franšiznih podružnica, poseduje i veoma razvijenu mrežu subagenata u zemlji i regionu. – Naša misija je da ojačamo poziciju na domaćem tržištu, ali i da upoznamo inostrana tržišta sa turističkim potencijalima Srbije. Cilj nam je da povećamo prodaju i broj zadovoljnih putnika – kaže Mihailović.

Agencija Eurojet je turističko preduzeće čija je osnovna delatnost pružanje turističkih usluga u zemlji i inostranstvu. U ponudi ove agencije su letovanja, zimovanja, posete evropskim gradovima, egzotičnim destinacijama, organizacija individualnih putovanja, prodaja avio-karata, organizovanje kongresa i sajmova.


Vesna Lapčić
saradnik