Tržište na dlanu

Nikola Mihailović
Agencija Eurojet je prisutna na tržištu već 21 godinu. Četiri godine nakon što je osnovana postala je član Međunarodnog udruženja avio-prevoznika IATA, kao i Nacionalne asocijacije turističkih agencija YUTA. Pre dve godine su odlučili da zakorače u svet franšiza. Prva franšizna Eurojet agencija otvorena je na Vračaru u Beogradu, a zatim su se mreži pridružile i franšize na Konjarniku i u Novom Sadu.
Nikola Mihailović, marketing menadžer u kompaniji Eurojet, kaže da su franšize otvorene kako bi poboljšali prodaju turističih aranžmana i ostalih turističkih usluga iz ponude. - Kao kanal prodaje, franšizing je naša alternativna strategija marketinga. Najveća prednost je što se ulaskom u poslovni sistem Eurojet-a obezbeđuje tržište, čime primalac franšize preskače sve faze osvajanja tržišta, rizike i probleme – ističe Mihailović.
Primalac franšize treba da obezbedi poslovni prostor, u sopstvenom vlasništvu ili u zakupu, najmanje tri godine. Spoljašnji i unutrašnji izgled poslovnog prostora treba da bude identičan izgledu lokala koji su u vlasništvu davaoca franšize. Aranžmane i druge usluge može da prodaje samo krajnjim korisnicima, dok je saradnja sa subagentima zabranjena. - U ponudi franšiznih podružnica mogu da se nađu samo aranžmani agencije Eurojet. Međutim, moguće je prodavati i sopstvene aranžmane ili aranžmane drugih agencija ukoliko se dobije pismena saglasnost davaoca – kaže Mihailović.
Primalac je i u obavezi da redovno nabavlja propagandni materijal. Ukoliko putnik pretrpi štetu na putovanju koju je uzrokovao primalac franšize, dužan je da je i nadoknadi.
S druge strane, Eurojet se obavezuje da će davaoca franšize uputiti u posao i preneti znanja neophodna za pružanje turističkih usluga, kao i upravljanje, posebno u oblasti računovodstva i knjigovodstva. Davalac franšize takođe daje i marketinšku podršku, budući da se uz reklamiranje sopstvenih poslovnica reklamiraju i franšizne.
Kompanija Eurojet zapošljava 30 ljudi. Pored sopstvenih poslovnica i franšiznih podružnica, poseduje i veoma razvijenu mrežu subagenata u zemlji i regionu. – Naša misija je da ojačamo poziciju na domaćem tržištu, ali i da upoznamo inostrana tržišta sa turističkim potencijalima Srbije. Cilj nam je da povećamo prodaju i broj zadovoljnih putnika – kaže Mihailović.
Agencija Eurojet je turističko preduzeće čija je osnovna delatnost pružanje turističkih usluga u zemlji i inostranstvu. U ponudi ove agencije su letovanja, zimovanja, posete evropskim gradovima, egzotičnim destinacijama, organizacija individualnih putovanja, prodaja avio-karata, organizovanje kongresa i sajmova.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.