Uvek se nadamo novim franšiznim ugovorima. Međutim, danas su ljudi mnogo oprezniji nego pre nekoliko godina. Danas je i manje sredstava za investiranje, a moramo računati da u početku treba nešto i uložiti i poslovati nekoliko brojeva u minusu da bi se pojavili prihodi i nastavilo poslovati dugoročno.
Damjana Domanovac
Sreda
27.11.2013.
Franšizni sistem magazina "Putovanja za dvoje" i ove godine je postigao pozitivne rezultate. U narednoj godini, očekuju još bolji učinak i pokretanje novih franšiznih izdanja.
 

"Putovanja za dvoje", časopis za sve koji vole putovanja, već sedam godina izlazi u Hrvatskoj. Prvo franšizno izdanje je pre pet godina počelo da izlazi u Sloveniji, a od pre četiri godine i u Srbiji. Od 2010. godine publikuju se i franšizna izdanja u Francuskoj, Nemačkoj i Bosni i Hercegovini. Damjana Domanovac, glavna urednica i vlasnica časopisa "Putovanja za dvoje", kaže da je ova godina za štampane medije bila nešto teža nego prošla.

Za ostvarivanje dobrih poslovnih rezultata, kako kaže, trebalo je uložiti mnogo više truda. - Investirali smo mnogo sredstava u odlaske na inostrane sajmove i ostvarivanje novih kontakata, što nam se i vraća na najbolji mogući način - objašnjava Domanovac.

- Ove godine većina marketinških budžeta bila je raspoređena na oglašavanje putem interneta, tako da je jedan mali deo pripao štampanim medijima. Za sledeću godinu najave su upravo suprotne, što nas jako veseli. Polovina tog budžeta vraća se ponovo u štampane medije, jer su oglašivači shvatili da dobar marketing ne može da podrazumeva oglašavanje samo u jednom mediju, već da moraju da budu zastupljeni u svima: na internetu, u štampi, na televiziji i radiju, s obzirom da su starosne gradice poklonika različitih medija isto tako različite – naglašava Domanovac.

Ona ističe da su ove godine poslovali pozitivno, i da su, uzevši u obzir uslove poslovanja i činjenicu da se mnogi štampani mediji gase, veoma zadovoljni. - S obzirom na broj već sada potpisanih godišnjih ugovora za oglašavanje u 2014. godini, očekujemo da će ona biti znatno bolja od ove – naglašava Domanovac.

Foto: Damjana Domanovac sa kolegama iz Slovenije i Srbije

Franšize su, kako kaže, poslovale različito. - Ova godina je bila najteža za slovenačko izdanje, a najproduktivnija za francusko koje je postiglo iznenađujuće rezultate. U Srbiji se, kao i u Hrvatskoj, kriza osetila, no zahvaljujući poverenju i dobrim poslovnim odnosima sa stranim klijentima, uspeli smo to da prevladamo – kaže Domanovac.

Planova imaju mnogo. - Pre svega, pred nama je učestvovanje na Sajmu turizma u Beogradu, pa na hrvatskom Place2go, na američkom POW WOW i još nekim sajmovima. Trenutno pregovaramo oko širenja posla na američko tržište. Našu web stranicu postepeno pretvaramo u turistički portal sa mnogo opsežnijim sadržajima i mnogim zanimljivim alatima za čitaoce. Time želimo da osiguramo što bolju komunikaciju i budemo što inovativniji. Predstavljanje našeg novog portala biće na zagrebačkom Place2go sajmu – govori o poslovnim planovima Domanovac.

Trenutno su u pregovorima sa potencijalnim primaocima na nekoliko tržišta. Mada su svesni da je u današnje vreme malo ljudi spremno da investira, nadaju se da će tokom 2014. potpisati još franšiznih ugovora. - Uvek se nadamo novim ugovorima, međutim, ljudi su danas mnogo oprezniji nego pre nekoliko godina. Danas je i manje sredstava za investiranje, a moramo računati da u početku treba nešto i uložiti i poslovati nekoliko brojeva u minusu da bi se pojavili prihodi i nastavilo poslovati dugoročno – objašnjava ona.

Zahvaljujući ulasku Hrvatske u EU povećao se broj stranih klijenata zainteresovanih za oglašavanje. Pored toga, znače im i niže cene telefonskih poziva budući da mnogo razgovaraju sa inostranstvom, ali i niže cene poštarine jer veliki broj magazina šalju van granica Hrvatske. - Mislim da smo, kao projekt, evropski kvalitet dostigli mnogo pre ulaska u EU i da je sada samo bitno zadržati ga i poboljšati – ističe Domanovac.


Vesna Lapčić
saradnik