Dobri primeri
Da je franšizni model poslovanja otporan na krizu i da svake godine povećava svoj udeo u ukupnoj ekonomiji mnogih zemalja - može da potvrdi i primer iz Francuske. Pre deset godina, Narodna banka (Banque Populaire) i Francuska franšizna federacija (Fédération française de la franchise) pokrenule su projekat praćenja tržišta franšiza u ovoj zemlji. Da bi se stvorila jasna slika o trendovima, razvoju i promenama u franšiznom sektoru, izveštaji su se objavljivali svake godine.
Ovogodišnje, deseto po redu izdanje, pak, iznosi podatke koji ukazuju da franšizino poslovanje u poslednjih deset godina u Francuskoj konstantno raste. Obim prometa u franšiznom sektoru je u tom razdoblju porastao za 21%, a danas iznosi čak 50,7 milijardi evra.
Pored toga, snažna stopa rasta ogleda se i u porastu broja novih franšiznih sistema i broja preduzetnika koji su postali primaoci franšize. Iako su poslednju dekadu obeležile i ekonomska kriza i produžena recesija, u Francuskoj je broj franšiznih sistema (davalaca franšize) skoro udvostručen (98%), a broj franšiznih jedinica veći za 77%. Od 36.773, koliko ih je bilo krajem 2003. porastao je na više od 65.000, koliko ih ima na kraju ove godine.
Istraživanje takođe pokazuje da je velika većina preduzetnika iz franšiznog sektora (93%) vrlo optimistična po pitanju razvoja u bliskoj budućnosti. Izveštaj pokazuje da četiri od deset preduzetnika planira da otvori najmanje 10 poslovnih jedinica u narednih 12 meseci, dok tri od deset ima ambiciju da se u naredne dve godine proširi i van tržišta Francuske.
Neki od francuskih franšiznih brendova se, pak, već nalaze i na tržištu Srbije. Trgovački lanac Casino je nedavno otvorio supermarket u Beogradu, dok je Carrefour najavio da će prve trgovine u Srbiji otvoriti u 2015. godini. Kroz franšizu prisutan je i modni brend za decu Sergent Major, prirodna kozmetika Yves Rocher, rent-a-car agencija Europcar, kompanija za negu tekstila 5asec, kompanija za opremanje doma i bašte Mr.Bricolage.
Brendovi Europcar, Carrefour, Yves Rocher i 5ásec su se ove godine, prema prestižnoj listi portala FranchiseDirect.com, našli i među 100 najuspešnijih franšiznih sistema na svetu.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...