Kako do ideja za pokretanje posla?
Mesta na kojima se mogu pronaći inspiracija ili ideje za pokretanje samostalnog posla – ima mnogo. U poslednje vreme, zainteresovani najčešće traže informacije na internetu, gde postoji veliki broj sajtova koji, između ostalog, prate i tržište franšiza. Međutim, ono što može da se nađe uglavnom su vrlo kratki opisi i šture informacije, tako da je ponekad teško razumeti šta kompanije nude u franšiznom paketu, koje uslove treba da ispuni potencijalni primalac franšize, ili kakvu podršku može da očekuje od sistema u budućnosti. Među sajtovima koji nude ideje za pokretanje posla nalazi se i portal Franchising.rs, jedinstvena platforma za franšizne sisteme koji bi želeli da predstave svoje dokazane poslovne modele.
Svakog meseca, portal Franchising.rs poseti oko 10.000 jedinstvenih posetilaca. Najveći broj njih privuče Katalog franšiza, gde se mogu pronaći konkretne ideje za pokretanje posla. Broj brendova u Katalogu se menja iz dana u dan, budući da raste broj kompanija koje se odlučuju da svoje koncepte prikažu i približe preko Kataloga franšiza. Šta ih je navelo na to?
– Razlozi su brojni. Pre svega, Franchising.rs je jedini portal u ovom regionu koji je u potpunosti posvećen oblasti franšizinga. Pored toga što pišemo o franšiznim sistemima, svakodnevno objavljujemo vesti i najnovije informacije iz sveta franšiza. To uključuje i razgovore s predstavnicima franšiznih sistema, koji će objasniti kako se posao razvija, ali i s primaocima franšize, koji će otvoreno pričati o svom odnosu i saradnji sa kompanijom koja daje franšizu. Mi smo, praktično, jedino pravo mesto za sve one koje zanima franšizing, odnosno, ideja započinjanja sopstvenog posla. Time je naš Katalog idealno mesto i za predstavljanje franšiznih sistema zainteresovanim kandidatima, te se franšizni i partnerski sistemi u sve većem broju i kod nas odlučuju za ovakav vid oglašavanja. Baš kao što je to praksa i slučaj u razvijenijm zemljama. Primera radi, u Češkoj se na našima portalima godišnje oglasi 120 sistema, a u Poljskoj više od 400. Kako je to praksa koja funkcioniše godinama, jasno je koliko je ovaj jednostavan i pristupačan alat, zapravo, vrlo efikasan! Katalog je mesto na kome se sam sistem predstavlja kandidatima osnovnim informacijama o sistemu, načinima kontakta, potrebnim uslovima... ali i mesto na kome se odmah vidi i mnogo, mnogo više o samom sistemu – kroz naše redakcijske tekstove, kao i komentare čitalaca na Forumu, recimo – objašnjava Igor Bogojević, direktor kompanije Profit franchise services, izdavač portala Franchising.rs.
Katalog franšiza je vrlo jednostavan i pregledan alat koji zainteresovanim posetiocima sajta pomaže da pronađu franšizni koncept koji bi mogli da razviju kao samostalan biznis. Potencijalni primaoci franšize takođe mogu da biraju između različitih branši i modela saradnje, kao što mogu i da uporede sisteme koji posluju u istoj branši.
Svaka od prezentacija franšiznog sistema sadrži detaljne informacije o tome čime se kompanija bavi, da li je usmerena na trgovinu ili uslužnu delatnost. Prezentacija daje i precizne informacije o profilu potencijalnog primaoca franšize, uslovima saradnje i zahtevima koje treba da ispuni pre nego što postane deo sistema. Dodatno, prezentacije su povezane s arhivom članaka o sistemu koji su objavljeni na portalu, što zainteresovanim preduzetnicima omogućuje da vide kako su se sistem i franšizna mreža razvijali kroz vreme.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...