Najbolje franšize u Americi
Ugledni američki časopis Entrepreneur je 35. put u svojoj istoriji objavio godišnju listu 500 najboljih franšiznih sistema u Sjedinjenim Američkim Državama (Entrepreneur's 2014 Franchise 500®). Za mnoge kompanije koje su rangirane na listi može se reći ne samo da su najuspešniji franšizni sistemi na severnoameričkom kontinentu, već da kroje i utiču na globalno tržište franšiza, budući da se šire i van matičnog tržišta. Ove godine, prvo mesto zauzeo je Anytime Fitness, koncept koji u svojoj mreži ima gotovo 2.500 fitnes centara i koje redovno posećuje više od 1,9 miliona ljudi. S druge strane, među prvih deset najviše ima sistema iz ugostiteljskog sektora - Subway (3. mesto), Jimmy John's Gourmet Sandwiches (5. mesto), Denny's (8. mesto), Pizza Hut (9. mesto) i Dunkin' Donuts (10. mesto).
Ovogodišnja rang-lista jasno je ukazala na dominantne trendove, odnosno, na uspon sistema i sektora koji su obeležili prethodnu godinu - kako novinari magazina Entrepreneur ističu, najveći deo kolača na tržištu franšiza je otišlo na sisteme koji su svoje poslovanje bazarili na edukaciji i rekreaciji dece, gastronomiji i ugostiteljstvu, fitnesu i brizi o starijim osobama. U narednim godinama, međutim, predviđa se i rast broja franšiznih sistema koji će prodavati i servisirati lične prenosne uređaje (pametne telefone i tablet-uređaje).
Kompanije koje su ušle na Entrepreneur-ovu 35. godišnju listu 500 najboljih franšiza dodale su, u zbiru, 8.725 franšiznih jedinica na tržište Amerike, što predstavlja neverovatan rast od 51 posto u odnosu na prethodnu, 2012. godinu. U inostranstvu, pak, otvorene su 8.332 nove franšizne jedinice. Ovaj podatak, sam po sebi, više je nego jasan pokazatelj ekonomskog oporavka, ali i da franšizning igra važnu ulogu u njemu.
Zanimljivo je da se među prvih 150 nalazi 11 brendova koji posluju i u zemljama ovog regiona. Najbolje je rangiran Subway, koji zauzima 3. mesto, a kako smo nedavno pisali, kompanija je krajem decembra ponovo ušla na tržište Slovenije, otvorivši franšizni restoran u Ljubljani. Slede dobro poznati fast-food lanci KFC (14) i McDonald's (16), a rangirani su i Intercontinental Hotel Group (34), Chem Dry (61), Sixt Rent-a-Car (73), RE/MAX (76), Cartridge World (90), Hilton Hotels (128) i Doubletree by Hilton (134).
***
U istraživanju su učestvovale ukupno 853 kompanije. Najboljih 500 izabrano je na osnovu finansijskih podataka između jula 2011. do jula 2013, ali i na osnovu činilaca kao što su veličina franšizne mreže, iznos početne investicije, starost kompanije, broj godina od pokretanja franšiznog sistema, kao i procenat raskinutih ugovora. Da bi uopšte ušli na Entrepreneur-ovu listu, kompanija treba da ima najmanje 10 franšiznih jedinica, od toga bar jedna treba da posluje u Sjedinjenim Američkim Državama.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...