Sajam franšiza u Varšavi

Posetiocima sajma franšiza u Varšavi bilo je omogućeno da ostvare direktne kontakte sa davaocima franšiza i da od njih uče i dobiju savete.
Nedelja
28.10.2012.
Jedan od vodećih franšiznih događaja u CEE okupio skoro 100 franšiza i više od 6.000 posetilaca.
 

Poljska konsultantska kuća Profit system organizovala je deseti put sajam franšiza centralne i istočne Evrope. Manifestaciji koja se održala u Plati kulture u Varšavi od 18. do 20. oktobra prisustvovalo je oko 100 franšiza iz 15 privrednih grana, a sajam je posetilo oko 6.000 ljudi.
Na sajmu franšiza prisustvovale su kompanije koje već posluju u Poljskoj poput McDonald's i Telepizza, ali i kompanije koje žele svoju mrežu da prošire na to tržište – poput Yogen Fruz. Iz sektora gastronomije prisustvovali su: Biesiadowo, Fabryka Pizza, Mac Jack, Kabuba; finansijski sektor predstavljali su: Meritum Bank, Impero Finanse; obrazovanje: RoboCAMP, trgovinu: Carrefour, Intermarche, Simply Market; kozmetiku: Diva, Parfum Bar…

Monika Dabrovska (Monika Dabrowska), menadžer McDonald’s franšize u Poljskoj kaže da svake godine učestvuju na ovoj manifestaciji.
-Na ovaj način održavamo odnose sa zainteresovanim investitorima i ovde možemo pronaći partnere za otvaranje novih restorana. Dešava se da upoznamo osobe koje u početku ne ispunjavaju naše kriterijume, ali se kroz vreme – a posebno i kroz ovakve manifestacija - pripreme i sada su spremni da otvore naš restoran - kaže Dabrovska.

Tomas Markovski (Tomasz Markowski), jedan od posetilaca sajma kaže da poznaje osobu koja je pokrenula franšizni biznis, ali je posle nekoliko meseci bankrotirala samo zato što nije imala dovoljno informacija o samom biznisu.
- Došao smo ovde jer želim da izbegnem takvu grešku, i lično postavim neka pitanja davaocima franšiza, a želim i da vidim i uporedim franšize koje se nude - kaže Tomas.

Iako su mnoge modne kompanije osetile posledice ekonomske krize, kompanija Gatta koja proizvodi čarape izgleda da nije mnogo pogođena.
Lukaš Kinderman (Lukasz Kinderman), predstavnik Gatta kaže da su proizvodi koje nude glavni razlog što ne osećaju krizu.
- Potrošači mogu da menjaju jaknu na nekoliko godina, ali čarape i hulahopke su proizvodi koje moraju da kupuju redovno - kaže Kinderman, objašnjavajući jednu od ključnih prednost koje donosi njihova franšiza.

Pored mogućnosti da naprave direktan kontakt sa davaocima franšiza posetioci su imali priliku i da se međusobno druže, ali da čuju neke savete iz biznisa. Uspešni preduzetnici su delili iskustva sa posetiocima na razne teme: „Kako najbolje prodati svoju firmu“, „Kako promovisati sopstvenu kompaniju“, „Kroz koje faze treba proći kada sa nekim želite da ostvarite partnerstvo“, itd.


Vesna Lapčić
saradnik