Prva računovodstvena franšiza

Slovenačka kompanija Unija postaje prvi regionalni franšizni sistem u oblasti računovodstva koji će se širiti u susednoj Austriji i ostatku Adriatic regije (zemljama bivše Jugoslavije). Za sada je otvorena, i već nekoliko meseci uspešno posluje, prva pilot franšizna jedinica, i to u najvećem gradu na slovenačkoj obali – Kopru.
Miloš Dežnak, direktor za franšizing u Uniji, kaže da je prvi primalac franšize firma iz Kopra koja zapošljava troje ljudi i ima dvadesetogodišnje iskustvo u poslovima računovodstva, čime je zapravo bila idealan primalac za početak franšiznog širenja. – „Pilot“ bi trebalo da dobro istestira sistem „spolja i iznutra“, pre nego što nastavimo dalju ekspanziju. Dobro je što je taj „test došao od znalaca“, to jest, od primaoca koji je iz branše. A sa dvadeset godina iskustva, naš partner iz Kopra to svakako jeste. Ne vidim da zasad postoje veliki izazovi u funkcionisanju samog sistema – objašnjava Dežnak.
Dežnak kaže da je prethodna internacionalna ekspanzija kompanije veoma značajna i za franšizu Unije, jer kompanija već poseduje sopstvene ćerke-firme u Beogradu, Sarajevu, Zagrebu i Beču. Time, ne samo što je dobila priliku da upozna tržište, već i da uspostavi relacije i formira brend na svim ovim tržištima. – Upravo činjenica da smo već prisutni u regiji dodatno nas je navela na koncept internacionalne franšize – uvideli smo, recimo, da do sada nije postojao niko ko se bavi franšizingom u računovodstvu na regionalnom nivou. A nepobitno je da je tržište veliko. Samo u Sloveniji postoji 4.600 knjigovodstvenih kompanija. One zapošljavaju između jednog i dva radnika, a top deset najvećih firmi zajedno imaju manje od pet odsto tržišnog udela, što znači da će morati da dođe do konsolidacije na tržištu. Slično je i u ostalim zemljama – naglašava on.
Primaocima franšize Unije u regiji će se tako pružuti mogućnost da spremno dočekaju neminovnu koncentraciju. Ne samo da će dobiti sveobuhvatnu podršku i dodatnu obuku – što je samo po sebi značajno, pošto je sama kompanija već sada ozbiljan regionalni „igrač“, već i moderan IT sistem prilagođen najvišim standardima Evropske unije, kao i snagu regionalnog brenda. Primera radi, izdaci kompanije za marketing iznose najmanje 100.000 evra na godišnjem nivou, što je velika i značajna novina i podrška za buduće primaoce. Svakako, franšiza Unije doneće pre svega ono što i jeste ključ u franšizingu, a što Dežnak objašnjava na sledeći način: – Biti franšiza Unije znači raditi za sebe, ali ne i biti prepušten sam sebi!
Kompanija Unija na slovenačkom tržištu posluje od 2003. godine.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...