Dobra godina za Ikeu

Iako se još uvek ne može reći da je ekonomska kriza za nama, znaci oporavka se već primećuju na mnogim tržištima u svetu. Ovo je potvrdio i najveći proizvođač nameštaja na svetu - popularna Ikea. Kompanija je objavila finansijski izveštaj za fiskalnu 2013. godinu (septembar 2012. - avgust 2013.) koji pokazuje da je ostvarila rekordnu neto dobit u visini od 3,3 milijarde evra - što je 3,1 posto više nego u prethodnoj fiskalnoj godini. Ukupni godišnji prihodi takođe su porasli za 3,1 posto i iznose 27,9 milijardi evra.
Dobri poslovni rezultati su direktna posledica povećanja potrošnje u mnogim zemljama u kojima posluju, kažu u Ikei. Prema objavljenim podacima, najveći rast potrošnje kompanija je doživela u Kini, Rusiji i SAD-u, a zatim i na tržištima Nemačke, Francuske i Švedske. - Čak i tržišta u južnoj Evropi pokazuju dobre znake ekonomske aktivnosti - izjavio je u saopštenju izvršni direktor kompanije Peter Agnefjäll, uprkos tome što je pad prodaje zabeležen u Španiji i Italiji.
Ikea planira da ove fiskalne godine uloži 2,5 milijardi evra u razvoj prodajne mreže, fabrika, obnovljivih izvora energije i trgovačkih centara. Dugoročno, očekuje značajan rast prodaje. - Stvaranjem boljih proizvoda po nižim cenama, inovativnošću, poboljšanjem postojećih prodavnica i otvaranjem novih, kao i širenjem kupovine preko interneta planiramo da udvostručimo prodaju do 2020. godine - izjavio je Agnefjäll.
Prva Ikeina robna kuća u ovom regionu trebalo bi da bude otvorena ovog leta u Hrvatskoj, u Rugvici kod Zagreba. Pored velikog broja najava, još uvek je neizvesno da li će i kada početi gradnja Ikeinog prodajnog objekta u Srbiji.
Pod Ikeinim brendom, inače, posluje 345 robnih kuća u 42 zemlje širom sveta. Najveći broj radi kao franšiza. Ikein model franšiznog poslovanja se, istina, razlikuje od poznatih modela, budući da korporacija franšizu uglavnom daje kompanijama koje pripadaju - Ikea korporaciji. Kao deo Inter IKEA Group-a posluje Inter IKEA Systems BV, vlasnik IKEA koncepta i IKEA brenda - i davalac franšize. Ova kompanija je zadužena za prenos metoda, know-how-a i rešenja za prodaju svih proizvoda pod Ikea robnom markom. S druge strane, njen najveći primalac franšize je INGA Group, Ikeina kompanija koja u svom vlasništvu ima 301 robnu kuću u 26 zemalja. IKANO Group je, takođe, deo Ikeine korporacije i nosilac franšize za određena tržišta u Aziji.
Ikea, međutim, ima i klasične, "vankorporativne" primaoce franšize - u Grčkoj, Bugarskoj, Kipru, Izraelu, Kini, zemljama Bliskog istoka...
POGLEDAJTE ČLANKE

Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se