Dobra godina za Ikeu
Iako se još uvek ne može reći da je ekonomska kriza za nama, znaci oporavka se već primećuju na mnogim tržištima u svetu. Ovo je potvrdio i najveći proizvođač nameštaja na svetu - popularna Ikea. Kompanija je objavila finansijski izveštaj za fiskalnu 2013. godinu (septembar 2012. - avgust 2013.) koji pokazuje da je ostvarila rekordnu neto dobit u visini od 3,3 milijarde evra - što je 3,1 posto više nego u prethodnoj fiskalnoj godini. Ukupni godišnji prihodi takođe su porasli za 3,1 posto i iznose 27,9 milijardi evra.
Dobri poslovni rezultati su direktna posledica povećanja potrošnje u mnogim zemljama u kojima posluju, kažu u Ikei. Prema objavljenim podacima, najveći rast potrošnje kompanija je doživela u Kini, Rusiji i SAD-u, a zatim i na tržištima Nemačke, Francuske i Švedske. - Čak i tržišta u južnoj Evropi pokazuju dobre znake ekonomske aktivnosti - izjavio je u saopštenju izvršni direktor kompanije Peter Agnefjäll, uprkos tome što je pad prodaje zabeležen u Španiji i Italiji.
Ikea planira da ove fiskalne godine uloži 2,5 milijardi evra u razvoj prodajne mreže, fabrika, obnovljivih izvora energije i trgovačkih centara. Dugoročno, očekuje značajan rast prodaje. - Stvaranjem boljih proizvoda po nižim cenama, inovativnošću, poboljšanjem postojećih prodavnica i otvaranjem novih, kao i širenjem kupovine preko interneta planiramo da udvostručimo prodaju do 2020. godine - izjavio je Agnefjäll.
Prva Ikeina robna kuća u ovom regionu trebalo bi da bude otvorena ovog leta u Hrvatskoj, u Rugvici kod Zagreba. Pored velikog broja najava, još uvek je neizvesno da li će i kada početi gradnja Ikeinog prodajnog objekta u Srbiji.
Pod Ikeinim brendom, inače, posluje 345 robnih kuća u 42 zemlje širom sveta. Najveći broj radi kao franšiza. Ikein model franšiznog poslovanja se, istina, razlikuje od poznatih modela, budući da korporacija franšizu uglavnom daje kompanijama koje pripadaju - Ikea korporaciji. Kao deo Inter IKEA Group-a posluje Inter IKEA Systems BV, vlasnik IKEA koncepta i IKEA brenda - i davalac franšize. Ova kompanija je zadužena za prenos metoda, know-how-a i rešenja za prodaju svih proizvoda pod Ikea robnom markom. S druge strane, njen najveći primalac franšize je INGA Group, Ikeina kompanija koja u svom vlasništvu ima 301 robnu kuću u 26 zemalja. IKANO Group je, takođe, deo Ikeine korporacije i nosilac franšize za određena tržišta u Aziji.
Ikea, međutim, ima i klasične, "vankorporativne" primaoce franšize - u Grčkoj, Bugarskoj, Kipru, Izraelu, Kini, zemljama Bliskog istoka...
POGLEDAJTE ČLANKE
Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se