Franšize jače od krize
Dok je ukupna ekonomija Velike Britanije u poslednjih pet godina doživela pad od 2,5 posto, franšizni sektor je ostvario rast od 20 posto, a kompanije koje posluju u franšizingu - prijavljuju rekordne obime prometa. Ovo su prvi pokazatelji godišnjeg izveštaja o tržištu franšiza u Velikoj Britaniji (2013 NatWest British Franchise Association Franchise Survey).
Izveštaj je načinjen na osnovu istraživanja koje su sprovele banka NatWest i Britanska franšizna asocijacija, i obuhvata period od 2008. do kraja 2013. godine. Rast od 20 posto, zapravo, najbolje potvrđuje da veliki potresi koji su obeležili ovaj period (izbijanje ekonomske krize i produžena recesija) nisu uticali na razvoj franšiznog sektora.
Istraživanje takođe pokazuje da je u poslednjih godinu dana industrija franšizinga generisala 13,7 milijardi funti (više od 16,5 milijardi evra), što je skoro jedan posto bruto domaćeg proizvoda Velike Britanije. Pored toga, u franšiznom sektoru je, prvi put u istoriji, bilo više od 250.000 radnih mesta sa punim radnim vremenom, što, uz ukupan broj zaposlenih u sektoru (više od 560.000), ukazuje na povećanje od 20 posto u poslednjih pet godina.
Impresivan je i podatak da skoro četiri od pet brendova koji u ovoj zemlji posluju kao franšize jesu - domaći brendovi. Uspeh izvorno britanskih franšiza odrazio se i na izvoz, tako da jedan od četiri franšizna sistema svoj posao širi i van matičnog tržišta. Optimizam dodatno potkrepljuje i uverenost velikog dela preduzetnika (devet od deset) da će uslovi poslovanja u ovoj godini biti još bolji.
Izuzetne dugoročne rezultate ostvarile su i kompanije koje posluju kao primaoci franšize, budući da je 92 odsto primalaca potvrdilo da posluje s dobitkom, a da jedan od četiri vodi više od jedne franšizne podružnice, što jasno pokazuje da industrija franšizinga sazreva i raste. Među "mladim" primaocima franšize, koji su započeli poslovanje u poslednje dve godine, 80 odsto je već prijavilo da ostvaruje profit.
Trenutno u Britaniji posluje skoro 1.000 franšiznih brendova u raznim sektorima. Na tržištima zemalja ove regije takođe može da se pronađe nekoliko britanskih sistema koji posluju kao franšize. Među njima, najviše ima modnih brendova - Burberry, Killah, Marks&Spencer, Monsoon, Mothercare, Quiz. Kroz franšizu prisutan je i butik modnih dodataka Accessorize, centar za odvikavanje od pušenja Allen Carr Center, lanac kafeterija CostaCofee, informativni portal Euractiv, kao i turistički portal My Destination.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...