Udruživanjem do opstanka

Office 1 i Printeria udružene u gradu Tomaszów Lubelski – recept za širenje posla u manjim mestima?
Sreda
31.10.2012.
Primalac franšize iz poljskog grada Tomaszów Lubelski uspeo da u svojoj radnji „združi“ dva koncepta, i, primanjem dve franšize istovremeno ponudi i kancelarijski materijal Office 1 i reciklažu kertridža Printeria.pl
 

U ekonomski teškim vremenima konkurenti bi mogli da udruže snage, ne bi li opstali na tržištu, a posebno kada je tržište- relativno malo. Upravo to su uradila dva poljska franšizna sistema: Office 1 i Printeria.pl. Prvi je specijalizovan za prodaju kancelarijskog materijala, a drugi za prodaju odnosno reciklažu kertridža i tonera za štampače. Rezultat njihove saradnje je „dvostruka franšizna prodavnica“ u mestu Tomaszów Lubelski, u kojoj obe kompanije posluju pod istim krovom.

Ideja je nastala kada je Mark Olenkilwicz, primalac franšize Office 1 sistema, poželeo da proširi ponudu kancelarijskog materijala. Prosto, tržište na kome je poslovao – gradić u istočnoj Poljskoj, Tomaszów Lubelski, sa svojih 20-ak hiljada stanovnika, nije bio dovoljno veliki da zadovolji njegove apetite, ali i ni potencijale sistema čiju je franšizu posedovao. Učinilo mu se idealnim da ponudi Office 1 proširi i uslugama kompanije Printeria.pl, jer je ponuda delovala kompatibilno a mogućnosti za plasman objedinjene ponude na relativno malo tržište – izglednije. Inače, pre no je uopšte poslao primalac franšiza, Mark je posedovao sopstvenu radnju za prodaju kancelarijskog materijala. Pomišljeno – uz saglasnost oba sistema i - učinjeno.

- Podržaćemo i ozbiljnije razmišljati o ovakvim oblicima saradnje i dalje, posebno kada se radi o širenju na manja mesta, je izgleda da je to imperativ za investitore u takvim mestima – da mogu da ponude „širi asortiman proizvoda i usluga“ no što je to slučaj u velikim gradovima – kaže Radoslaw Dobrowolski, menadžer sistema Printeria.pl.

- Većina firmi koje posluju u sličnim regionima nema jednostavan i jeftin pristup profesionalnim biznis uslugama, pa su možda ovakve – usluge nastale kombinacijom dva sistema – baš pravi odgovor na takve potrebe. Možda saradnja Office 1 i Printeria.pl iznedri novi trend u franšizingu u Poljskoj – dodaje Dobrowolski.

Slično razmišlja i Grazyna Marciniak, menadžer za razvoj mreže Office 1 sistema: - Iz godine u godinu prodaja mastila i tonera u našim objektima raste. Ali u isto vreme smo primetili da na tržištu postoji mnogo malih firmi koje nude slične proizvode i koje su nam sve jača konkurencija, i to posebno u manjim mestima. Otuda da je ovakav koncept možda i najbolji način borbe protiv konkurencije – po sloganu „ako ne možeš da ih lako pobediš pridruži im se ili ih pridruži“ – gde smo specijalizovanom ponudom konkurente firme „zakrpili“ odnosno nadgradili našu ponudu, i time zapravo, na zadovoljstvo kupaca, ojačali i sopstvenu poziciju - kaže Marciniak.

Office 1 inače planira da jača svoje prisustvo i u manjim gradovima, gde je lokalna konkurencija često izuzetno jaka, ali, budući da nude široku paletu kancelarijskog materijala, obično značajno širu od postojeće konkurencije, imaju dobre šanse da se prošire na tržištu. Za primaoce franšize koji žele da se pridruže njihovom sistemu potrebna je investicija od 30.000 do 40.000 zlota (7-10 hiljada evra). Korisnik franšize bi trebalo da obezbedi i prostor od 30 do 50 kvadrata. Nedavno otvorena (zajednička) prodavnica u Tomaszów Lubelski je 18. prodajno mesto Office 1 u Poljskoj.

Sa druge strane, za otvaranje prodavnice Printeria.pl neophodno je 13.500 zlota (nešto preko 3000 EUR). Ovaj iznos uključuje obuku, marketing, kao i pribor i opremu koja se koristi za punjenje kertridža. Printeria.pl zasad u Poljskoj ima 15 prodajnih jedinica.


Vesna Lapčić
saradnik