Udruživanjem do opstanka

U ekonomski teškim vremenima konkurenti bi mogli da udruže snage, ne bi li opstali na tržištu, a posebno kada je tržište- relativno malo. Upravo to su uradila dva poljska franšizna sistema: Office 1 i Printeria.pl. Prvi je specijalizovan za prodaju kancelarijskog materijala, a drugi za prodaju odnosno reciklažu kertridža i tonera za štampače. Rezultat njihove saradnje je „dvostruka franšizna prodavnica“ u mestu Tomaszów Lubelski, u kojoj obe kompanije posluju pod istim krovom.
Ideja je nastala kada je Mark Olenkilwicz, primalac franšize Office 1 sistema, poželeo da proširi ponudu kancelarijskog materijala. Prosto, tržište na kome je poslovao – gradić u istočnoj Poljskoj, Tomaszów Lubelski, sa svojih 20-ak hiljada stanovnika, nije bio dovoljno veliki da zadovolji njegove apetite, ali i ni potencijale sistema čiju je franšizu posedovao. Učinilo mu se idealnim da ponudi Office 1 proširi i uslugama kompanije Printeria.pl, jer je ponuda delovala kompatibilno a mogućnosti za plasman objedinjene ponude na relativno malo tržište – izglednije. Inače, pre no je uopšte poslao primalac franšiza, Mark je posedovao sopstvenu radnju za prodaju kancelarijskog materijala. Pomišljeno – uz saglasnost oba sistema i - učinjeno.
- Podržaćemo i ozbiljnije razmišljati o ovakvim oblicima saradnje i dalje, posebno kada se radi o širenju na manja mesta, je izgleda da je to imperativ za investitore u takvim mestima – da mogu da ponude „širi asortiman proizvoda i usluga“ no što je to slučaj u velikim gradovima – kaže Radoslaw Dobrowolski, menadžer sistema Printeria.pl.
- Većina firmi koje posluju u sličnim regionima nema jednostavan i jeftin pristup profesionalnim biznis uslugama, pa su možda ovakve – usluge nastale kombinacijom dva sistema – baš pravi odgovor na takve potrebe. Možda saradnja Office 1 i Printeria.pl iznedri novi trend u franšizingu u Poljskoj – dodaje Dobrowolski.
Slično razmišlja i Grazyna Marciniak, menadžer za razvoj mreže Office 1 sistema: - Iz godine u godinu prodaja mastila i tonera u našim objektima raste. Ali u isto vreme smo primetili da na tržištu postoji mnogo malih firmi koje nude slične proizvode i koje su nam sve jača konkurencija, i to posebno u manjim mestima. Otuda da je ovakav koncept možda i najbolji način borbe protiv konkurencije – po sloganu „ako ne možeš da ih lako pobediš pridruži im se ili ih pridruži“ – gde smo specijalizovanom ponudom konkurente firme „zakrpili“ odnosno nadgradili našu ponudu, i time zapravo, na zadovoljstvo kupaca, ojačali i sopstvenu poziciju - kaže Marciniak.
Office 1 inače planira da jača svoje prisustvo i u manjim gradovima, gde je lokalna konkurencija često izuzetno jaka, ali, budući da nude široku paletu kancelarijskog materijala, obično značajno širu od postojeće konkurencije, imaju dobre šanse da se prošire na tržištu. Za primaoce franšize koji žele da se pridruže njihovom sistemu potrebna je investicija od 30.000 do 40.000 zlota (7-10 hiljada evra). Korisnik franšize bi trebalo da obezbedi i prostor od 30 do 50 kvadrata. Nedavno otvorena (zajednička) prodavnica u Tomaszów Lubelski je 18. prodajno mesto Office 1 u Poljskoj.
Sa druge strane, za otvaranje prodavnice Printeria.pl neophodno je 13.500 zlota (nešto preko 3000 EUR). Ovaj iznos uključuje obuku, marketing, kao i pribor i opremu koja se koristi za punjenje kertridža. Printeria.pl zasad u Poljskoj ima 15 prodajnih jedinica.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...