Koliko vrede najvredniji brendovi?
Agencija za istraživanje tržišta Millward Brown objavila je godišnju listu 100 najvrednijih brendova na svetu – BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands. Ove godine, na prvo mesto se vratio Google i time potisnuo Apple na drugo mesto, koji je vladao vrhom liste protekle tri godine. Među prvih deset, ponovo se nalazi i jedan franšizni sistem – McDonald's. Američki gigant je, međutim, za jedno mesto niže u poređenju sa prošlom godinom, što znači da se sada nalazi na petoj poziciji. To takođe znači da je vrednost brenda za poslednjih godinu dana opala (5 posto) , tako da brend sada vredi 85,7 milijardi dolara.
Sve ovo ipak ne menja činjenicu da se McDonald’s u proteklih šest godina redovno nalazi među deset najvrednijih brendova na svetu. Tome sigurno teži i jedan od McDonald’s-ovih najvećih rivala – Subway, iako se u ovom tenutku nalazi daleko od tog cilja, budući da zauzima tek 43. poziciju. I pored toga, lanac za prodaju sendviča je napredovao osam mesta na listi, dok je vrednost brenda dostigla gotovo 22 milijarde dolara – što je povećanje od 26 posto u odnosu na prošlu godinu. Subway ovo svakako može da pripiše i neverovatnom tempu širenja franšizne mreže. Prema broju restorana, Subway je, zapravo, najveći fast-food lanac na svetu.
Krug velike fast-food "trojke" tradicionalno zatvara KFC, koji je, takođe se može reći, imao uspešnu godinu iza sebe, sa skoro 12 milijardi dolara vrednosti brenda. To je 20 posto više u odnosu na prošlu godinu, što mu je obezbedilo 83 . poziciju, ali i skok od osam mesta na listi.
Najvredniji brendovi na svetu i dalje su tehnološke kompanije. Kao što smo pomenuli, Google se nakon četiri godine vratio na vrh liste, zahvaljujući i povećanju vrednosti brenda od 40 posto, što znači da američki tehnološki div danas vredi 158,8 milijardi dolara. Na drugom mestu, s vrednošću od 147,9 milijardi dolara, i padom vrednosti od 20 posto, nalazi se Apple. Treće mesto je takođe pripalo američkoj tehnološkoj kompaniji IBM, koja je dostigla vrednost od 107,5 milijardi dolara. Među prvih deset nalaze se još i Microsoft, Coca-Cola, Visa, AT&T, Marlboro i Amazon.
Listu BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2014, možete pronaći ovde.
POGLEDAJTE ČLANKE
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.