Novac je u brzoj hrani i uslugama

Najuspešniji franšizni biznisi su iz oblasti brze hrane i usluga, podaci su rumunske konsultantske kuće KeysFin, specijalizovane za prikupljanje releventnih poslovnih podataka i analizu tržišta za kompanije koje žele da unaprede poslovanje u Rumuniji.
Ukupna vrednost franšiznog tržišta u Rumuniji iznosila je 1,3 milijarde evra u prošloj godini, a tokom ove godine generisano je dodatnih 100 miliona evra kao rezultat potrošnje koja je rasla lagano u drugoj polovini godine. Da bi se pokrenuo franšizni biznis u toj zemlji, investitorima je u proseku bilo potrebno 10.000 evra.
Franšize u sektoru usluga, posebno u sektoru HORECA – od restorana brze hrane, preko pekara do restorana sa dostavom na kućnu adresu – imaju najveći potencijal za rast s obzirom na veliki broj potencijalnih klijenata. Sa minimalnim investicijama i niskim troškovima proizvodnje, ti biznisi mogu da budu veoma profitabilni, posebno kad se uzme u obzir konstantan protok klijenata sa promenljivim potrošačkim navikama.
– Imajući u vidu da je maloprodaja snažno pogođena padom kupovne moći te da nije najbolje stanje ni na tržištu nekretnina zbog ograničenog pristupa kreditima, mnogi investitori koji su ranije ulagali u pomenute oblasti sada imaju drugačiji pristup. Za njih je sektor brze hrane jako popularan jer omogućava brz povraćaj uloženog novca – navode stručnjaci kompaije KeysFin.
Pored pomenutih oblasti, dobre rezultate postižu i biznisi iz industrije zabave – kladionice i kockarnice. U ekonomski teškim vremenima, poslovi u kojima može da se „zaradi preko noći“ postaju naročito privlačni.
Najrizičnija polja za pokretanje franšiznog biznisa su, prema analizama kompanije KeysFin, nekretnine i finansijski konsalting. Više od 3.000 agencija za nekretnine (četvrtina od ukupnog broja agencija koje su poslovale u Rumuniji pre krize) morale su da stave „ključ u bravu“, tako da je danas aktivno 9.000 agencija.
Pored toga, u Rumuniji postoji i veliki broj franšiznih sistema koji su „čiste kopije“ i, stoga, ne moraju nužno da predstavljaju primer ili model za uspešno poslovanje. Prema statističkim podacima, gotovo polovina franšiznih koncepata u Rumuniji ne radi pod licencom (franšizom), što znači da su biznis pokrenuli tako što su, jednostavno, kopirali neki drugi sistem.
Treba imati na umu, kažu stručnjaci, da davaoci franšize ne ulaze na bilo koja tržišta i po svaku cenu. Obe strane (i davaoci i primaoci franšize) treba da zajedno rade na proceni tržišta i mogućnostima za razvoj poslovanja. Jedan od razloga je i u tome što bi poslovanje trebalo da se prilagodi specifičnostima lokalnog tržišta, o čemu piše i Mihaela Moćanu, advokat i autorka knjige „Franchise, Franchising“.
– Neuspeh na lokalnom tržištu nije nešto što treba uzeti olako, čak i kad su u pitanju franšizni sistemi ne tako dobre reputacije. Zbog toga veliki sistemi uzimaju u obzir mnogobrojne faktore – lokalne specifičnosti, profil potrošača kada razmišljaju o širenju. Oni su takođe vrlo oprezni kada biraju primaoce franšize koji će morati da razviju posao u tom regionu – kaže Mihaela Moćanu za Wall-Street.ro.
Izvor: Balkans.com
POGLEDAJTE ČLANKE

Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.