Po nemačkim standardima

Marko Stefanović, menažder servisnog koncepta Motoo
Kompanija Delmax postala je primalac master franšize za tržište Srbije nemačkog franšiznog lanca za servisiranje automobila Motoo. Franšiznoj mreži je već pristupilo 14 servisa širom Srbije, a cilj primaoca master franšize je da pod ovim brendom posluje 80 servisa koji će biti geografski ravnomerno rasprostranjeni.
Marko Stefanović, menažder servisnog koncepta Motoo, kaže da je poslovanje ovih servisa prilagođeno nemačkim standardima. – Tehničko-tehnološke promene se dešavaju jako brzo, i ukoliko serviseri žele da zadrže visok nivo usluge, moraju da prate sve te promene. U tome im svakako mi pomažemo – objašnjava Stefanović.
Osnovni uslovi za potencijalne primaoce franšize su da njihov servis ima dve dizalice i tri zaposlena, kao i da servisira više marki automobila. Pored toga, servisi moraju da ugrađuju delove samo renomiranih proizvođača, ali nisu u obavezi da delove nabaljaju od davaoca franšize, iako to mogu da čine.
– Budući da smo koncept za ulazak u Srbiju pripremali godinu dana, već smo pronašli 14 primalaca koji žele i ispunjavaju uslove da budu deo franšiznog koncepta Motoo. Sa njima smo potpisali franšizne ugovore – kaže Stefanović.
Primaocima franšize je na raspolaganju kontakt-centar davaoca za razrešenje svih nedoumica. Takođe, podršku dobijaju i u marketingu, pravnim savetima, obuci i usavršavanju, a dostupni su im i brojni softveri namenjeni kako za identifikaciju i proučavanje delova, tako i za organizaciju rada i upravljanje jednim auto-servisom.
Obukama i seminarima su obuhvaćene praktično sve teme relevantne za jedan nezavisni auto-servis. Tehničke obuke se sprovode uz pomoć ECAP centra (Obrazovni centar za auto-profesionalce) sa kojim davalac franšize ima potpisan ugovor o partnerstvu.
Zoran Petrović, direktor kompanije Ferdinand Bilstein SEE i jedan od osnivača ECAP centra, kaže da postoje dva segmenta after market tržišta. Jedan podrazumeva ovlašćene servise, a drugi ostale, nezavisne servise. – U Srbiji se procenjuje da postoji oko 4.000 auto-servisa od kojih je samo osam odsto ovlašćenih od auto- proizvođača. Nezavisni su prepušteni sami sebi, nemaju pomoć oko mnogih stvari kao što je obrada reklamacija, nemaju tehničku, pravnu, marketinšku podršku, što je ujedno i pretnja po bezbednost u saobraćaju. Cilj našeg centra, koji je partner Motoo sistemu, jeste da ponudimo podršku i povećamo nivo servisa – ističe Petrović.
Filip Hes, vlasnik kompanije Hans Hess u okviru koje je nastao Motoo koncept, kaže da vlasnici servisa u današnje vreme moraju da budu eksperti ne samo da poprave auto, već i da budu stručni u organizaciji, finansijama, marketingu. – Cilj naše kompanije je da pomogne servisima. Naša kompanija je porodična firma koja je počela sa radom pre oko 25 godina, a servisni koncept Motoo kreirali smo pre deset godina – objašnjava Hes.
Primaoci franšize biće u obavezi da plaćaju mesečnu franšiznu naknadu. Njihov rad i poštovanje ugovora kontrolisaće davalac franšize, a povremeno će biti organizovano istraživanje Mistery Shopper.
POGLEDAJTE ČLANKE

Andrej Tomljenović iz Osijeka se četiri godine samostalno bavio ugradnjom auto-folija. Razmišljajući da proširi posao, došao je do Car Foil Shop-a. Danas je primalac master franšize ovog brenda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i ugradnju auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primalac master franšize za Hrvatsku biće ujedno zadužen i za teritoriju Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, sada ima u ponudi nekoliko franšiznih formata. Jedan od njih je pogodan i za manja mesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim gradovima se nudi franšiza ovog brenda i kako vidi dalji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primalac master franšize za Sloveniju
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
I benzin teče kroz franšizu
S kim da komuniciram u vezi frnsuiznog poslovanja
Franšiza za novo ruho automobila
Jako je lepo kad se nešto napiše o ljudima koji pošteno i marljivo rade i pružaju vrhunsku uslugu. Naime, ulepšao sam i osposobio za pojavu na ulici svoj prilično stari...