Online oglašavanje u porastu
Na online oglase u evropskim zemljama potrošeno je 27,3 milijarde evra u 2013. godini, što je rast od 11,9 odsto u odnosu na godinu dana ranije. Stope rasta ovog sektora su, kako se navodi u izveštaju IAB Europe AdEx Benchmark, impresivne budući da je ukupni rast bruto domaćeg proizvoda Evrope iznosio 0,1 odsto u istom periodu. Još je zanimljivije da je oglašavanje raslo samo u digitalnoj industriji zahvaljujući kojoj je celokupan sektor oglašavanja rastao 2,9 odsto. Oglašavanje u drugim medijima zabeležilo je pad u 2013. od 8,3 odsto, navodi se u pomenutom izveštaju koji je na uvid poslat portalu Franchising.rs.
– Nastavljajući dvocifreni rast još jednu godinu i dosegnuvši vrednost od 27 milijardi evra, evropsko tržište oglašavanja na digitalnim medijima potvrđuje svoj značaj i otpornost na ekonomsku krizu. Ova industrija je potvrdila posvećenost inovacijama u različitim formatima oglašavanja posebno postigavši uspeh ove godine u oblasti mobilnih platformi. Nastavljamo da negujemo i štitimo digitalni ekosistem, objašnjavamo njegovu strukturu i dokazujemo njegovu vrednost – kazao je Konstantin Kamaras, predsednik IAB Europe.
Među liderima u potrošnji na online oglase je tržište Velike Britanije koje vredi 7,4 milijarde evra. Ostravljani su u ovom pogledi svakako van konkurencije jer je online tržište u Velikoj Britaniji već premašilo vrednost oglašavanja u tradicionalnim medijima – televiziji, novinama i radiju.
Već u Nemačkoj, koja se nalazi na drugoj poziciji, vrednost tržišta je nekoliko milijardi evra manja, odnosno, iznosi 4,7 milijardi evra. U prvih pet zemalja nalazi se još Francuska, Rusija i Italija.
Tržište online oglašavanja u Adriatic regiji svakako nije razvijeno kao u zapadnim zemljama. Moglo bi se reći da zaostaje i za susedima, Mađarima (136 miliona evra), Rumunima (33 miliona evra) i Bugarima (19 miliona evra).
Međutim, vidljivi su pozitivni trendovi budući da je online oglašavanje raslo i u Srbiji i Hrvatskoj, ali je u Sloveniji bilo u padu. Vrednost online oglašavanja u Srbiji je prošle godine bila 16 miliona evra, što je rast od 13,4 odsto, dok je to tržište u Hrvatskoj vredelo 15 miliona evra i imalo je rast od 6,2 odsto. Istina je da je slovenačko tržište online oglašavanja vrednije od onog u Srbiji ili pak Hrvatskoj – 19 miliona evra – ali je zabeležilo pad od dva odsto u odnosu na 2012.
Inače, prosečna stopa rasta tržišta oglašavanja u centralno-istočnoj Evropi je oko 21 odsto, što je daleko iznad ukupnog rasta tržišta.
Najveća potrošnja po glavi stanovnika na online oglašavanje je u Norveškoj i iznosi 140,7 evra. U regionu je potrošnja na oglase preko digitalnih medija daleko skromnija. Prednjači Slovenija sa 43 evra po glavi stanovnika, dok je u Hrvatskoj svega 3,5 evra, a u Srbiji 2,3 evra, navodi se u pomenutom izveštaju.
Među najvećim prednostima online oglašavanja navode se povećavanje svesnosti o brendu, prepoznatljivosti preduzeća, a budući da se svet kreće ka sferi digitalnog, prisutnost i dostupnost potencijalnim potrošačima garantuje se 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji. S druge strane, tradicionalni mediji imaju jak, ali ograničen efekat, dok je internet dostupan ljudima širom planete, pa je samim tim i internet oglašavanje dalekosežnije, a još uvek je jeftinije od reklamiranja na televiziji i u novinama. Pri tome se sigurno može više prilagođavati zahtevima potrošača. Prisutnost na internetu je i svojevrsno istraživanje, budući da je omogućena brza i dvosmerna komunikacija sa potrošačima na osnovu koje kompanije mogu da spoznaju njihove potrebe i u skladu sa tim menjaju i prilagođavaju proizvode.
Najveći deo novca kada je reč o online oglašavanju ide na segment plaćenog oglašavanja na pretraživačima (Paid-for-Search) čiji je udeo 49,2 odsto i porastao je za 1,4 procentna poena u odnosu na 2012. Displej, odnosno, oglašavanje standardnim i naprednim baner formatima takođe je uvećalo svoj udeo sa 32,4 odsto na 33,8 odsto dok su Classified i Directory oglašavanje zabeležili pad sa 18,5 odsto na 16,8 odsto, navodi se u izveštaju IAB Europe.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...