Rođendansko slavlje
(Foto: Holiday Inn)
Za slavlje postoji još jedan razlog. Naime, kompanija InterContinental Hotels Group, u okviru koje posluje i lanac Holiday Inn, slavi ove godine 60 godina postojanja.
Thomas Pavlović, generalni direktor beogradskog hotela Holiday Inn, kaže da je poslovanje, iz svih uglova posmatrano, bilo jako dobro.
– Zbog načina rada, u inat svetskoj ekonomskoj krizi, uspeli smo da podignemo nivo poslovanja. Još jednom se potvrdilo da su klijenti u hotelijerstvu spremni da plate za kvalitet. Holiday Inn Beograd odavno više ne prodaje sobe, već ambijent. Prodajemo „osećaj“ i to ovu kuću razlikuje od ostalih na tržištu – kaže Pavlović.
Holiday Inn u Beogradu je za pet godina poslovanja tri puta osvojio najeminentniju nagradu „Nosilac baklje“ (Torchbearer Award) koju dodeljuje InterContinental Hotels Group (IHG).
– Nismo poslovali tako dobro samo zato što se zovemo Holiday Inn ili zato što je zgrada simpatična i što se nalazi na Novom Beogradu. Ne postavlja se više ni pitanje da li u hotelu postoje brzi internet i plazma televizori, jer se to podrazumeva. Prosečna veličina sobe je iznad prosečnih veličina u drugim hotelima. Ali, uspeh, pre svega, dugujemo kadrovima – kaže Pavlović.
U proteklih pet godina, prema njegovim rečima, u edukaciju zaposlenih uložili su više stotina hiljada evra.
– Mnogi poslovni ljudi investiciju u personal smatraju troškom. Mi to posmatramo drugačije i to je ključna razlika između nas i mnogo drugih hotela – ističe Pavlović.
Holiday Inn u Beogradu posluje kao franšiza. Primalac franšize je kompanija Belexpocentar. Ta kompanija je vlasnik hotela i hale koja se nalazi uz hotel. Belexpocentar nije nosilac master franšize, već samo potpisnik pojedinačnog ugovora.
U okviru InterContinental Hotels Group posluje devet hotelskih brendova u kojima godišnje prenoći više od 153 miliona gostiju. Kompanija IHG raspolaže sa 672.000 soba u više od 4.500 hotela u skoro 100 zemalja sveta.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.