Accorovi hoteli menjaju vlasnika

Francuski hotelski lanac Accor ponudio je na prodaju mrežu od 46 hotela u Srednjoj Evropi, a ponudu su poslali svom strateškom partneru – najvećoj poljskoj hotelskoj grupi Orbis. Francuska grupa, naime, nudi na prodaju 38 postojećih hotela i osam hotela koji su još uvek u izgradnji, i koji posluju pod brendovima Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Ibis, Ibis budget. Kako se navodi u saopštenju grupe Orbis, to znači da bi poljska kompanija "preuzela kontrolu" nad Accor-ovim hotelima u Mađarskoj, Češkoj, Rumuniji i Poljskoj.
Francuski lanac je, inače, spreman da mrežu proda za 142,3 miliona evra. Iako su predstavnici Orbisa nagovestili da se ova investicija uklapa u razvojnu strategiju grupe, poljska kompanija će konačnu odluku saopštiti tek krajem novembra. – Orbis je i dalje fokusiran na dva važna zadatka – modernizaciju hotela i razvoj mreže, bilo da se radi o razvoju kroz franšizu, menadžment ugovore ili kroz sprovođenje drugih projekata koji će dovesti do povećanja vrednosti kompanije – izjavio je nedavno za naš poljski portal Franchising.pl novi generalni direktor hotelske grupe Orbis Gilles Clavie.
Orbis trenutno ima 68 hotela u Poljskoj, Letoniji i Litvaniji.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?