Iz Južne Afrike u svet
Tajana Balent
Carglass je samo jedan od brendova kompanije Belron koja je svoje poslovno putovanje započela još u 19. veku u Južnoafričkoj Republici. Od tada je razvijeno nekoliko brendova, a Carglass je prevashodno zastupljen u evropskim zemljama.
Hrvatska kompanija "Pro staklo servis d.o.o." postala je 2011. godine primalac master franšize Carglass za teritoriju Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Prvi centar je otvoren u Zagrebu i radi od početka 2012. godine. Tajana Balent, generalni menadžer kompanije u Hrvatskoj, kaže da je brend Carglass danas sinonim za popravku i zamenu stakala na automobilima. – Svoje ime izgradili smo izradom patentiranih alata i tehnika popravke auto-stakala, koji osim nas još niko u svetu nije usvojio. Ključan razlog našeg uspeha je ipak naš pristup poslu – mi prodajemo proizvod, ali naš cilj je zadovoljan kupac – objašnjava ona.
Uz uslugu mobilne popravke ili zamene auto-stakla koja je vrlo tražena leti, u Hrvatskoj za sada radi servisni centar u Zagrebu, a planira se uskoro i otvaranje druge poslovnice na podučju severne Hrvatske. Kompanija “Pro staklo servis” kao vlasnik master franšize ima mogućnost davanja pojedinačnih (singl-unit) franšiza, što i jeste namera ove kompanije.
– Carglass Hrvatska, kao i sve ostale članice Belron grupacije, naporno radi na izgradnji svog imidža. Izgledom servisnog centra, uslugama koje Carglass Hrvatska pruža dok stranke čekaju – besplatan WiFi, kafa, dnevne novine – profesionalnošću usluge, što podrazumeva neograničenu garanciju, europski kvalitet stakala, besplatno savetovanje i dijagnozu problema, kao i edukovanim tehničkim osobljem, Carglass Hrvatska želi da napravi odmak od trenutnog standarda u Hrvatskoj i, zapravo, postavi svojim primerom viši nivo usluge – objašnjava Tajana Balent sa koje bi to standarde poslovanja potencijalni primaoci trebalo da poštuju kad postanu deo ovog franšiznog sistema.
Posebnost ovog brenda ogleda se upravo u tome što kompanija Belron pod svojim okriljem razvija i namenski centar za razvoj i istraživanje - Belron Technical - koji neprestano usavršava tehniku i znanja u ovoj delatnosti. U ovoj kompaniji veruju da se najbolja usluga može pružiti samo ukoliko su onima koji rade na raspolaganju najbolji alati i znanje, a oni se prenose i primaocima franšize.
Foto: Carglass Hrvatska
– Uvereni smo da je dolazak u Hrvatsku odličan potez, što je pokazala i analiza tržišta. Na ovom tržištu ne postoje franšize koje se bave zamenom ili popravkom auto-stakala. Pored toga, iskustva u susednim zemljama – Sloveniji, Srbiji i Mađarskoj – pokazala su se veoma pozitivnim, što je i nas ohrabrilo. Takođe, kao članici franšiznog sistema olakšan nam je prodor na domaće tržište i ostvarivanje saradnje sa već postojećim globalnim partnerima, sistemska edukacija zaposlenih i primena “najbolje prakse” ostalih članica grupacije. Pritom, imamo mogućnost da pružimo naše usluge i inostranim gostima tokom njihovog boravka u Hrvatskoj, a da ih to finansijski ne optereti niti stvori vanredni trošak. Naime, koristimo takozvani ISP system koji podrazumeva da ukoliko klijent poseduje policu osiguranja – a stranci je uglavnom posjeduju – uslugu naplaćujemo od njihove osiguravajuće kuće, a ne od njih direktno – kaže Tajana Balent i ističe da bi sve te prednosti stekli i novi primaoci single-unit franšize.
Carglass je u svetu zastupljen u 34 zemlje, zapošljava preko 20.000 ljudi i ima više od 8.000.000 klijenata.
POGLEDAJTE ČLANKE
Andrej Tomljenović iz Osijeka se četiri godine samostalno bavio ugradnjom auto-folija. Razmišljajući da proširi posao, došao je do Car Foil Shop-a. Danas je primalac master franšize ovog brenda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i ugradnju auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primalac master franšize za Hrvatsku biće ujedno zadužen i za teritoriju Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, sada ima u ponudi nekoliko franšiznih formata. Jedan od njih je pogodan i za manja mesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim gradovima se nudi franšiza ovog brenda i kako vidi dalji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primalac master franšize za Sloveniju
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
I benzin teče kroz franšizu
S kim da komuniciram u vezi frnsuiznog poslovanja
Franšiza za novo ruho automobila
Jako je lepo kad se nešto napiše o ljudima koji pošteno i marljivo rade i pružaju vrhunsku uslugu. Naime, ulepšao sam i osposobio za pojavu na ulici svoj prilično stari...