Iz Južne Afrike u svet

Tajana Balent
Carglass je samo jedan od brendova kompanije Belron koja je svoje poslovno putovanje započela još u 19. veku u Južnoafričkoj Republici. Od tada je razvijeno nekoliko brendova, a Carglass je prevashodno zastupljen u evropskim zemljama.
Hrvatska kompanija "Pro staklo servis d.o.o." postala je 2011. godine primalac master franšize Carglass za teritoriju Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Prvi centar je otvoren u Zagrebu i radi od početka 2012. godine. Tajana Balent, generalni menadžer kompanije u Hrvatskoj, kaže da je brend Carglass danas sinonim za popravku i zamenu stakala na automobilima. – Svoje ime izgradili smo izradom patentiranih alata i tehnika popravke auto-stakala, koji osim nas još niko u svetu nije usvojio. Ključan razlog našeg uspeha je ipak naš pristup poslu – mi prodajemo proizvod, ali naš cilj je zadovoljan kupac – objašnjava ona.
Uz uslugu mobilne popravke ili zamene auto-stakla koja je vrlo tražena leti, u Hrvatskoj za sada radi servisni centar u Zagrebu, a planira se uskoro i otvaranje druge poslovnice na podučju severne Hrvatske. Kompanija “Pro staklo servis” kao vlasnik master franšize ima mogućnost davanja pojedinačnih (singl-unit) franšiza, što i jeste namera ove kompanije.
– Carglass Hrvatska, kao i sve ostale članice Belron grupacije, naporno radi na izgradnji svog imidža. Izgledom servisnog centra, uslugama koje Carglass Hrvatska pruža dok stranke čekaju – besplatan WiFi, kafa, dnevne novine – profesionalnošću usluge, što podrazumeva neograničenu garanciju, europski kvalitet stakala, besplatno savetovanje i dijagnozu problema, kao i edukovanim tehničkim osobljem, Carglass Hrvatska želi da napravi odmak od trenutnog standarda u Hrvatskoj i, zapravo, postavi svojim primerom viši nivo usluge – objašnjava Tajana Balent sa koje bi to standarde poslovanja potencijalni primaoci trebalo da poštuju kad postanu deo ovog franšiznog sistema.
Posebnost ovog brenda ogleda se upravo u tome što kompanija Belron pod svojim okriljem razvija i namenski centar za razvoj i istraživanje - Belron Technical - koji neprestano usavršava tehniku i znanja u ovoj delatnosti. U ovoj kompaniji veruju da se najbolja usluga može pružiti samo ukoliko su onima koji rade na raspolaganju najbolji alati i znanje, a oni se prenose i primaocima franšize.
Foto: Carglass Hrvatska
– Uvereni smo da je dolazak u Hrvatsku odličan potez, što je pokazala i analiza tržišta. Na ovom tržištu ne postoje franšize koje se bave zamenom ili popravkom auto-stakala. Pored toga, iskustva u susednim zemljama – Sloveniji, Srbiji i Mađarskoj – pokazala su se veoma pozitivnim, što je i nas ohrabrilo. Takođe, kao članici franšiznog sistema olakšan nam je prodor na domaće tržište i ostvarivanje saradnje sa već postojećim globalnim partnerima, sistemska edukacija zaposlenih i primena “najbolje prakse” ostalih članica grupacije. Pritom, imamo mogućnost da pružimo naše usluge i inostranim gostima tokom njihovog boravka u Hrvatskoj, a da ih to finansijski ne optereti niti stvori vanredni trošak. Naime, koristimo takozvani ISP system koji podrazumeva da ukoliko klijent poseduje policu osiguranja – a stranci je uglavnom posjeduju – uslugu naplaćujemo od njihove osiguravajuće kuće, a ne od njih direktno – kaže Tajana Balent i ističe da bi sve te prednosti stekli i novi primaoci single-unit franšize.
Carglass je u svetu zastupljen u 34 zemlje, zapošljava preko 20.000 ljudi i ima više od 8.000.000 klijenata.
POGLEDAJTE ČLANKE

Andrej Tomljenović iz Osijeka se četiri godine samostalno bavio ugradnjom auto-folija. Razmišljajući da proširi posao, došao je do Car Foil Shop-a. Danas je primalac master franšize ovog brenda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i ugradnju auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primalac master franšize za Hrvatsku biće ujedno zadužen i za teritoriju Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, sada ima u ponudi nekoliko franšiznih formata. Jedan od njih je pogodan i za manja mesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim gradovima se nudi franšiza ovog brenda i kako vidi dalji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primalac master franšize za Sloveniju
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
I benzin teče kroz franšizu
S kim da komuniciram u vezi frnsuiznog poslovanja
Franšiza za novo ruho automobila
Jako je lepo kad se nešto napiše o ljudima koji pošteno i marljivo rade i pružaju vrhunsku uslugu. Naime, ulepšao sam i osposobio za pojavu na ulici svoj prilično stari...