Svoje ime smo izgradili izradom patentiranih alata i tehnika popravke auto-stakala, koji osim nas još niko u svetu nije usvojio. Ključan razlog našeg uspeha je ipak naš pristup poslu – mi prodajemo proizvod, ali naš cilj je zadovoljan kupac.
Tajana Balent
Petak
24.10.2014.
Carglass, jedna od vodećih franšiza za popravku i zamenu stakala na automobilima, već nekoliko godina uspešno posluje u Hrvatskoj. U planu je širenje franšizne mreže.
 

Carglass je samo jedan od brendova kompanije Belron koja je svoje poslovno putovanje započela još u 19. veku u Južnoafričkoj Republici. Od tada je razvijeno nekoliko brendova, a Carglass je prevashodno zastupljen u evropskim zemljama.
Hrvatska kompanija "Pro staklo servis d.o.o." postala je 2011. godine primalac master franšize Carglass za teritoriju Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Prvi centar je otvoren u Zagrebu i radi od početka 2012. godine. Tajana Balent, generalni menadžer kompanije u Hrvatskoj, kaže da je brend Carglass danas sinonim za popravku i zamenu stakala na automobilima. – Svoje ime izgradili smo izradom patentiranih alata i tehnika popravke auto-stakala, koji osim nas još niko u svetu nije usvojio. Ključan razlog našeg uspeha je ipak naš pristup poslu – mi prodajemo proizvod, ali naš cilj je zadovoljan kupac – objašnjava ona.

Uz uslugu mobilne popravke ili zamene auto-stakla koja je vrlo tražena leti, u Hrvatskoj za sada radi servisni centar u Zagrebu, a planira se uskoro i otvaranje druge poslovnice na podučju severne Hrvatske. Kompanija “Pro staklo servis” kao vlasnik master franšize ima mogućnost davanja pojedinačnih (singl-unit) franšiza, što i jeste namera ove kompanije.

Carglass Hrvatska, kao i sve ostale članice Belron grupacije, naporno radi na izgradnji svog imidža. Izgledom servisnog centra, uslugama koje Carglass Hrvatska pruža dok stranke čekaju – besplatan WiFi, kafa, dnevne novine – profesionalnošću usluge, što podrazumeva neograničenu garanciju, europski kvalitet stakala, besplatno savetovanje i dijagnozu problema, kao i edukovanim tehničkim osobljem, Carglass Hrvatska želi da napravi odmak od trenutnog standarda u Hrvatskoj i, zapravo, postavi svojim primerom viši nivo usluge – objašnjava Tajana Balent sa koje bi to standarde poslovanja potencijalni primaoci trebalo da poštuju kad postanu deo ovog franšiznog sistema.

Posebnost ovog brenda ogleda se upravo u tome što kompanija Belron pod svojim okriljem razvija i namenski centar za razvoj i istraživanje - Belron Technical - koji neprestano usavršava tehniku i znanja u ovoj delatnosti.  U ovoj kompaniji veruju da se najbolja usluga može pružiti samo ukoliko su onima koji rade na raspolaganju najbolji alati i znanje, a oni se prenose i primaocima franšize.

Foto: Carglass Hrvatska

Uvereni smo da je dolazak u Hrvatsku odličan potez, što je pokazala i analiza tržišta. Na ovom tržištu ne postoje franšize koje se bave zamenom ili popravkom auto-stakala. Pored toga, iskustva u susednim zemljama – Sloveniji, Srbiji i Mađarskoj – pokazala su se veoma pozitivnim, što je i nas ohrabrilo. Takođe, kao članici franšiznog sistema olakšan nam je prodor na domaće tržište i ostvarivanje saradnje sa već postojećim globalnim partnerima, sistemska edukacija zaposlenih i primena “najbolje prakse” ostalih članica grupacije. Pritom, imamo mogućnost da pružimo naše usluge i inostranim gostima tokom njihovog boravka u Hrvatskoj, a da ih to finansijski ne optereti niti stvori vanredni trošak. Naime, koristimo takozvani ISP system koji podrazumeva da ukoliko klijent poseduje policu osiguranja – a stranci je uglavnom posjeduju – uslugu naplaćujemo od njihove osiguravajuće kuće, a ne od njih direktno – kaže Tajana Balent i ističe da bi sve te prednosti stekli i novi primaoci single-unit franšize.

Carglass je u svetu zastupljen u 34 zemlje, zapošljava preko 20.000 ljudi i ima više od 8.000.000 klijenata.


Vesna Lapčić
saradnik