Vreme za promociju i podsticaj franšizinga

Hrvatska udruga za franšizno poslovanje, jedan od organizatora Franšiznog sajma i foruma u Zagrebu
Događaj će trajati dva dana, a održaće se u okviru trećeg REXPO Adriatic-a, sajma investicionih projekata za jadransku regiju. Kako smo već najavili, prezentacije franšiznih sistema iz Hrvatske i sveta pratiće i nekoliko informativno-edukativnih programa koje će voditi stručnjaci iz regiona i direktori poznatih hrvatskih i stranih franšiznih brendova kao što su Surf 'n' Fries, bio&bio, Redac point, Putovanja za dvoje, Refan, Economic Vitez i Pek-Snack.
Prvi dan je rezervisan za radionicu Ulazak u poduzetništvo – može i bez vlastite ideje, koja će zainteresovanim posetiteljima ukazati na franšizing kao jedan od načina na koji se može pokrenuti sopstveni posao, ali sa mnogo manje rizika i mnogo manje neizvesnosti. Kako su najavili organizatori foruma, radionice su prvenstveno namenjene ženama, najviše mladim majkama, ali i ostalim pojedincima koji tek žele da pokrenu posao, a nemaju jasnu ili razrađenu ideju. Između ostalih, dr. sc. Mirela Alpeza, direktorka Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva, objasniće kako je moguće poslovnu ideju sprovesti kupovinom franšize, a mr. sc. Ljiljana Kukec, predsednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje i predavač kolegija Franšizno poslovanje na Veleučilištu Vern, ukazaće na korake koje treba napraviti za kvalitetan odabir franšiznog sistema.
Šta sve “ulazi u paket” jednog primaoca master franšize, kao i kako strana franšiza može da posluje na hrvatskom tržištu, iz svog iskustva približiće Nikola Oršanić, direktor kompanije Dama toneri, primalac master franšize italijanskog sistema Redac point i Robert Bilić, primalac master franšize američke kompanije Signarama. O tome kako funkcionišu i ima li Hrvatska franšize koje mogu izaći na svetska tržišta, iz svog ugla govoriće Nermin Merdžanović, direktor kompanije Peck–Snack i Andrija Čolak, jedan od osnivača hrvatskog fast-food koncepta Surf ‘n’ Fries.
Drugog dana, 12. novembra, biće održan Okrugli sto na temu Franšize – poslovni modeli temeljeni na inovaciji, znanju i iskustvu. Svoja zapažanja i iskustva izneće franšizni stručnjaci iz Mađarske, Slovenije, Srbije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine, a među njima biće dr.sc. Katalin Mandel, izvršna direktorka Mađarske franšizne asocijacije, dr.sc. Igor Pavlin, glavni sekretar Slovenačke asocijacije za franšizno poslovanje, Igor Bogojević, direktor Profit system Srbija i vlasnik regionalnih portala o franšizingu, Damijan Benčić, Senior Commercial Specialist pri Američkoj ambasadi i dr.sc. Darijo Jerković, menadžer veleprodaje u sistemu Economic Vitez.
Forum će zaokružiti još jedan niz radionica pod imenom Moje poslovanje, moj novi proizvod – projektiranje franšize kao strategija rasta. Radionica je, kako se navodi u zvaničnom programu, namenjena hrvatskim preduzetnicima koji su još uvek u fazi razvoja, ali koji razmišljaju o stvaranju sopstvenog franšiznog sistema ili rastu i internacionalizaciji uspostavljanjem franšizne mreže. Pored mr. sc. Ljiljane Kukec, predavanja će održati i Aleksandar Ercog, docent na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, Dušan Žerak iz konsultantske kuće Franadria, advokat Andrej Matijević, kao i predstavnice dva hrvatska franšizna sistema – Žana Hinek, direktorka prodaje i marketinga koncepta bio&bio i Damjana Domanovac, glavna urednica časopisa Putovanja za dvoje.
Više informacija o događaju, možete pronaći na stranicama REXPO sajma i Hrvatske udruge za franšizno poslovanje.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Sticaj okolnosti naveo je Vojislava Pekovića i Aleksandru Milosavljević da, umesto u Beogradu, otvore školu mentalne aritmetike „Malac genijalac“ u Skoplju. Kažu da potencijala za otvaranje novih škola ima u gotovo svim gradovima Severne Makedonije.
Evropski modni brend CIPO&Baxx traži primaoce franšize i u zemljama ovog regiona.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.