Vreme za promociju i podsticaj franšizinga

Budući da je kriza značajno oslabila privredu i preduzetništvo u Hrvatskoj, ovaj projekat će povećati informisanost javnosti o mogućnostima koje pruža franšizno poslovanje kao sigurniji način za ulazak u održivo preduzetništvo.
Hrvatska udruga za franšizno poslovanje, jedan od organizatora Franšiznog sajma i foruma u Zagrebu
Ponedeljak
10.11.2014.
U Zagrebu 11. novembra počinje 5. Međunarodni sajam franšiza i 8. Međunarodni franšizni forum.
 

Događaj će trajati dva dana, a održaće se u okviru trećeg REXPO Adriatic-a, sajma investicionih projekata za jadransku regiju. Kako smo već najavili, prezentacije franšiznih sistema iz Hrvatske i sveta pratiće i nekoliko informativno-edukativnih programa koje će voditi stručnjaci iz regiona i direktori poznatih hrvatskih i stranih franšiznih brendova kao što su Surf 'n' Fries, bio&bio, Redac point, Putovanja za dvoje, Refan, Economic Vitez i Pek-Snack.

Prvi dan je rezervisan za radionicu Ulazak u poduzetništvo – može i bez vlastite ideje, koja će zainteresovanim posetiteljima ukazati na franšizing kao jedan od načina na koji se može pokrenuti sopstveni posao, ali sa mnogo manje rizika i mnogo manje neizvesnosti. Kako su najavili organizatori foruma, radionice su prvenstveno namenjene ženama, najviše mladim majkama, ali i ostalim pojedincima  koji tek žele da pokrenu posao, a nemaju jasnu ili razrađenu ideju. Između ostalih, dr. sc. Mirela  Alpeza,  direktorka Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva, objasniće kako je moguće poslovnu ideju sprovesti kupovinom franšize, a mr. sc. Ljiljana Kukec, predsednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje i predavač kolegija Franšizno poslovanje na Veleučilištu Vern, ukazaće na korake koje treba napraviti za kvalitetan odabir franšiznog sistema.

Šta sve “ulazi u paket” jednog primaoca master franšize, kao i kako strana franšiza može da posluje na hrvatskom tržištu, iz svog iskustva približiće Nikola Oršanić, direktor kompanije Dama toneri, primalac master franšize italijanskog sistema Redac point i Robert Bilić, primalac master franšize američke kompanije Signarama. O tome kako funkcionišu i ima li Hrvatska franšize koje mogu izaći na svetska tržišta, iz svog ugla govoriće Nermin Merdžanović, direktor kompanije Peck–Snack i Andrija Čolak, jedan od osnivača hrvatskog fast-food koncepta Surf ‘n’ Fries.

Drugog dana, 12. novembra, biće održan Okrugli sto na temu Franšize – poslovni modeli temeljeni na inovaciji, znanju i iskustvu. Svoja zapažanja i iskustva izneće franšizni stručnjaci iz Mađarske, Slovenije, Srbije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine, a među njima biće dr.sc. Katalin Mandel, izvršna direktorka Mađarske franšizne asocijacije, dr.sc. Igor Pavlin, glavni sekretar Slovenačke asocijacije za franšizno poslovanje, Igor Bogojević, direktor Profit system Srbija i vlasnik regionalnih portala o franšizingu, Damijan Benčić, Senior Commercial Specialist pri Američkoj ambasadi i dr.sc. Darijo Jerković, menadžer veleprodaje u sistemu Economic Vitez.

Forum će zaokružiti još jedan niz radionica pod imenom Moje poslovanje, moj novi proizvod – projektiranje franšize kao strategija rasta. Radionica je, kako se navodi u zvaničnom programu, namenjena hrvatskim preduzetnicima koji su još uvek u fazi razvoja, ali koji razmišljaju o stvaranju sopstvenog franšiznog sistema ili rastu i internacionalizaciji uspostavljanjem franšizne mreže. Pored mr. sc. Ljiljane Kukec, predavanja će održati i Aleksandar Ercog, docent na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, Dušan Žerak iz konsultantske kuće Franadria, advokat Andrej Matijević, kao i predstavnice dva hrvatska franšizna sistema – Žana Hinek, direktorka prodaje i marketinga koncepta bio&bio i Damjana Domanovac, glavna urednica časopisa Putovanja za dvoje.

Više informacija o događaju, možete pronaći na stranicama REXPO sajma i Hrvatske udruge za franšizno poslovanje.