Nova šansa za hotelijere
Orbis je najveća hotelska grupa u Poljskoj, koja nudi 12.000 soba u 63 objekta. Drži hotele pod brendovima Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles, ibis Budget – i do sada je pokrivala tržište Poljske i baltičkih zemalja (Litvanija i Letonija). Portfelj grupe van matičnog tržišta će biti značajno proširen, budući da je potpisala ugovor sa dosadašnjim strateškim partnerom – francuskim hotelskim lancem Accor. Da podsetimo, još pre mesec dana Orbis je dobio ponudu da preuzme 46 Accorovih hotela u Srednjoj Evropi, a za transakciju je trebalo da izdvoji 142,3 miliona evra.
Potpisivanjem ugovora, poljska grupa je postala nosilac master franšize za Accorove hotelske brendove i dobila pravo da razvija mrežu u 16 zemalja Srednje Evrope – što će uključiti i Hrvatsku, Srbiju, Mađarsku, Rumuniju i Moldaviju.
– Transakcija se u potpunosti uklapa u našu strategiju, jer već određeno vreme planiramo da pojačamo razvoj u ovom delu Evrope. Posle pregovora s Accorom, licenca za razvoj mreže je sa 10 proširena na 16 zemalja, a trajanje franšiznog ugovora sa 15 povećano na 20 godina. Smatramo i da je cena prihvatljiva. To je potvrdila detaljna analiza koju su sproveli naši konsultanti. Orbis danas ima mnogo novca, a nema nikakve obaveze prema bankama – kaže Gilles Clavie, generalni direktor hotelske grupe Orbis.
Prema podacima konsultantske kuće Horwath HTL, u gradovima Vroclavu, Poznanju, Gdanjsku, Lođu i Šćećinu 50 posto hotelskog kapaciteta obezbeđuju hoteli grupe Orbis. U Varšavi i Katovicama, taj udeo je i veći – čak 80 posto soba pripada hotelima ove grupe.
Orbis u Srednjoj i Istočnoj Evropi
Pored 63 hotela u Poljskoj, pod brendovima grupe Orbis posluju i 43 hotela na stranim tržištima. Mreži bi trebalo dodati i još osam hotela koji su u izgradnji. Objekti pripadaju različitim kategorijama – od hotela sa jednom do luksuznih hotela sa pet zvezdica.
– Ukupan broj hotela grupe Orbis, u Poljskoj i u inostranstvu, uskoro će biti veći od 110. Kupili smo hotele u dobrom stanju, koji se uglavnom nalaze u glavnim gradovima. Orbis već ima stručno osoblje koje radi u međunarodnom okruženju i koje dobro poznaje stanje i uslove poslovanja na lokalnim tržištima. Siguran sam da će i Orbis i hoteli na novim tržištima imati koristi od međusobne saradnje i da će brzo postići željenu sinergiju – kaže Ireneuš Vengovski, potpredsednik Orbisa.
Za investitore i preduzetnike koji razmišljaju o pristupanju hotelskoj mreži Orbis, jedan od važnih kriterijuma biće lokacija i veličina objekta. Strategija razvoja, međutim, ne podrazumeva širenje lanca isključivo u velikim gradovima, već i u manjim, gde Orbis do sada nije bio prisutan. Najvažniji uslov je da grad ima dovoljno potencijala za razvoj poslovnog ili klasičnog turizma. Vlasnici franšiznih hotela ne moraju da imaju iskustvo u hotelijerstvu, jer će dobiti svu potrebnu podršku za obavljanje svakodnevnih aktivnosti – pomoć u svakoj fazi izgradnje i opremanja hotela, sistem rezervacije, pomoć u marketingu i svim aspektima tekućeg poslovanja.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta