Ideja vredna »kopiranja«
Slovenačka kompanija Print boks pojavila se na tržištu 2010. i vrlo se brzo izdvojila konceptom i rešenjem u oblasti štampanja, skeniranja i fotokopiranja. Kompanija je, zapravo, patentirala samouslužne automate za štampanje, skeniranje i kopiranje pod brendom Printbox i postavila ih na više od 150 javnih mesta i tako učinila stalno dostupnim za veliki broj korisnika. Kako objašnjavaju, automat je jednostavan za upotrebu i moguće je kopirati, odnosno, skenirati i štampati “papirni" materijal – dokumenta, knjige, obrasce – ali i fajlove, bez obzira na format ili aplikaciju – PDF, Excel, JPG, JPEG, GIF, Word ili Power Point. Korisnici, dodatno, imaju mogućnost da kreiraju nalog na Printbox sistemu, gde mogu da pohranjuju sopstvene dokumente koje će potom štampati na Printbox automatu.
U ovom trenutku, sa postignutim stepenom pokrivenosti domaćeg tržišta, razvijenim franšiznim sistemom i brojem zadovoljnih korisnika, u Print boksu kažu da su već zreli za širenje na inostrana tržišta. Kompanija će, između ostalog, svoj poslovni model predstaviti i na Franchise Expo Paris, najvećem i najprestižnijem evropskom sajmu franšiza koji se održava od 22. do 25. marta.
Kako se koncept razvijao, šta su postigli i čemu se nadaju, reći će nam Luka Jarc, Printbox marketing i sales menadžer.
Kako trenutno posluje Printbox u Sloveniji? U kojoj fazi razvoja ste počeli da razmišljate o franšizingu i zašto?
Printbox u Sloveniji već ima dobro razvijenu mrežu sa više od 150 jedinica i 55.000 korisnika. Naši automati se trenutno mogu naći u šest najvećih gradova u Sloveniji – Ljubljani, Mariboru, Celju, Kranju, Novom Mestu i Kopru, ali i nekim drugim mestima – Piranu, Luciji, Bledu, Velenju. U proseku, ostvarujemo godišnji rast od 30 posto, i to u prihodima i broju novih korisnika. Od 2012, Printbox je, možemo reći, dostigao zavidan nivo zrelosti – iskoristili smo priliku da dobro proučimo i testiramo potencijal našeg rešenja na domaćem tržištu i shvatili smo da koncept možemo da proširimo i na strana tržišta.
Franšizni model poslovanja je bio logičan izbor, jer kroz primaoce franšize na drugim tržištima dobijamo lokalne partnere koji najbolje poznaju tamošnje uslove poslovanja, što je ključno pri uvođenju novog brenda na nova tržišta. Nama će, pak, franšizing omogućiti da se fokusiramo na razvoj novih funkcionalnih rešenja, što će kasnije moći da primene i koriste svi unutar franšizne mreže.
Objasnite nam Printbox koncept.
Usluge se mogu koristiti sa i bez prethodne registracije. Svaki pojedinac može da kreira svoj nalog direktno na bilo kom Printbox automatu, ali i na veb-stranici printbox.net, nakon čega dobija mogućnost da u “cloud-u”čuva svoje datoteke i da na svoj korisnički nalog prebacuje datoteke za štampanje putem telefona, tableta, USB stika...
Usluge Printbox-a se plaćaju “kreditom” koji korisnik uplaćuje u gotovom novcu ili Monetom (što je slovenački servis za plaćanje preko mobilnog telefona) i koji, u ovom trenutku, može da se uplati samo na Printbox automatima. U slučaju da uplati kredita više nego što mu je trenutno potrebno, korisnik “čuva” neiskorišćeni kredit na nalogu. Naše “cloud” rešenje povezuje sve Printbox jedinice u jedinstven sistem, što znači da korisnik svoj kredit i datoteke može da koristi i štampa na bilo kom Printbox automatu, na bilo kojoj lokaciji. Po plaćanju “kreditom”, korisnik štampa željene datoteke.
Foto: Printbox
Ko su vaši najčešći klijenti i na kojim se lokacijama mogu pronaći Printbox automati?
Više od 85 posto korisnika Printbox-a čine mladi ljudi između 18 i 27 godina, jer smo automate prvenstveno postavljali na fakultetima, u studentskim domovima, bibliotekama. Međutim, kako smo mrežu širili po prometnim lokacijama – benzinskim pumpama, tržnim centrima, železničkim stanicama, aerodromu – tako se povećavao broj korisnika u starosnoj grupi između 25 i 50 godina.
Koliko, inače, košta usluga Printbox-a?
U Sloveniji, cena za štampanje jedne strane A4 formata kreće se u rasponu od 4 do 10 evrocenti, bez obzira na broj boja ili „pokrivenost“ dokumenta bojama. A tačna visina cene za jednu stranu zavisiće od iznosa uplaćenog kredita. Na primer, korisnik za uplatu od 5 evra dobija 50 Printbox bodova i štampa po ceni od 10 centi po strani. Ako, pak, uplati 60 evra, dobija 1.500 bodova i štampa po ceni od 4 centa po strani!
Svakako, na svakom pojedinačnom tržištu, cene usluga Printbox-a biće određene u skladu sa potencijalom tog tržišta.
Koje uslove treba da ispuni primalac Printbox franšize i koji su osnovni finansijski zahtevi?
Printbox za partnere traži iskusne preduzetnike s dovoljno finansijskih sredstva koji bi mogli da uspostave mrežu od najmanje 100 Printbox automata i privuku najmanje 40.000 korisnika u roku od 2 godine.
Primalac franšize za ulaznu naknadu dobija 2 Printbox automata. Zatim, softver za njihov rad, pristup kontrolno-nadzornom delu softvera, obuku o načinu rada i servisiranja automata, kao i franšizni operativni priručnik – celokupan know-how, rečju. Time će moći da koriste inovativne i jedinstvene softvere koji će im omogućiti da prate i kontrolišu rad automata, ispravljaju greške, dobiju potrebne statističke podatke...
U svakom momentu ćemo pružiti svu savetodavnu pomoć u vezi sa prodajom, marketingom, oglašavanjem, izradom finansijskih projekcija i planova razvoja i slično. Ali i servisiranjem automata. Primalac može da računa i na naša tehničko-proizvodna rešenja i kod nabavke rezervnih delova.
Svaki sledeći dodatni automat primalac franšize će takođe kupovati direktno od Printbox-a.
Što se redovnih naknada tiče, za svaki automat se plaća fiksna mesečna naknada za softver i redovna franšizna naknada u visini od 10% od ostvarenih prihoda.
Inače, partneri Prinboxa biće primaoci master franšize za odabrana tržišta, što znači da će imati pravo da dalje daju franšize trećim licima. Poslovaće, svakako, pod brendom Printbox i preuzeće celokupan grafički identitet matične kompanije.
Najzad, kad uzmemo u obzir da Printbox u Sloveniji ima 55.000 korisnika i da postiže vidljivost od 200.000 ljudi mesečno, vidimo da i na drugim tržišta svaki automat može da bude odličan “alat za oglašavanje”, posebno za kompanije koje su zainteresovane da svoje proizvode ili usluge ponude našim korisnicima. To će ujedno biti potencijalni izvor prihoda i za naše partnere!
POGLEDAJTE ČLANKE
Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...