„Kuća“ na novim tržištima

Po broju poslovnica i zadovoljnih mušterija u Evropi, španski lanac dijetetsko-nutricionističkih centara Naturhouse nema konkurenta u svojoj branši. Pored toga, prema ovogodišnjoj rang-listi portala FranchiseDirect.com, Naturhouse se, sedmu godinu zaredom, našao među 100 najuspešnijih franšiznih sistema na svetu – zapravo, jedina veća i uspešnija franšiza na ovom polju je američki sistem GNC Live Well.
Mušterije Naturhousa su najčešće osobe sa problemom prekomerne težine. Kako svaki centar ima besplatno savetovalište, klijent prvo razgovara sa dijetetičarima-nutricionistima koji mu propisuju individualni plan ishrane. Preparate ili dodatke ishrani koje bi trebalo da koriste tokom dijete, klijenti kupuju u samom Naturhouse centru. – Treba da naglasimo da su svi naši dodaci prehrani 100% prirodni. Proizvode se u našim laboratorijama i jedino se mogu kupiti u Naturhouse centrima – kažu u kompaniji. Usluga se, međutim, ne završava na tome – stanje klijenta, njegov progres, promene u telesnoj težini i prehrambenim navikama prate se iz nedelje u nedelju.
Prvi Naturhouse centar u Španiji otvoren je 1992, a prva franšiza van matičnog tržišta 1999. godine u Portugalu. Danas, sistem ima 2.000 centara u 26 zemalja širom sveta, pri čemu se 70% centara nalazi van Španije. Kako su najavili, kompanija ima plan da u roku od dve godine (do 2016.) otvori 300 novih centara na inostranim tržištima, pre svega nudeći franšizu. – Nadamo se da to neće biti teško postići zahvaljujući definisanom i jasnom modelu poslovanja koji se lako prilagođava bilo kom tržištu, bez obzira na kulturu, navike ili religiju – navodi se u saopštenju. Najveći broj novih centara poslednjih godina otvoren je u Francuskoj, Poljskoj i zemljama Istočne Evrope.
Kompanija je takođe zainteresovana da franšizne centre otvori u Srbiji, a potencijalne partnere traži među, kako ističu, iskusnim preduzetnicima koji iza sebe imaju dokazane poslovne rezultate.
Kao primalac master franšize, partner bi imao obavezu da koncept predstavi na tržištu i razvije mrežu centara, tako što bi pronalazio nove, pojedinačne primaoce franšize. – Ovo je, pre svega, prilika za biotehnologe, farmaceute, specijaliste ishrane, ali i za sve preduzetne ljude koji su spremni da investiraju na polju dijetetike. To, svakako, treba da bude osoba koja će imati dovoljno finansija, volje i rešenosti da radi na razvoju posla u Srbiji – kažu predstavnici kompanije.
Primalac franšize, s druge strane, može da računa na podršku matične kompanije – obuka, prenos znanja, organizovanje nabavke i marketinga spadaju u osnovni „franšizni paket“.
Više informacija, kao i opis franšiznog sistema Naturhouse, možete pronaći u našem Katalogu franšiza.
POGLEDAJTE ČLANKE

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.