Kako raste „zelena“ franšiza

Kompanija Greenwall iz Dnjepropetrovska bavi se projektovanjem i ugradnjom vertikalnih vrtova. Od ovog proleća, kompanija planira da značajno proširi posao. Jedan od razloga, kako kažu, „krije se u statistici“ – podaci pokazuju da više od 90% ljudi koji žive u gradu pati od nedostatka dodira s prirodom. Stoga su poslednjih godina vertikalni vrtovi postali jedno od najzanimljivijih rešenja kojim je moguće „oživeti skučenu betonsku džunglu“. Ukrajinska kompanija je tako i počela da izrađuje svoje „fitokonstrukcije“, pogodne za ugradnju u apartmane i javne zgrade, kafiće, restorane, sportske hale, bazene, tržne centre. Greenwall fitomoduli, kažu u kompaniji, posebno su pogodni jer imaju ugrađen sistem automatskog navodnjavanja.
– Proizvodnja i sedište kompanije su u Dnjepropetrovsku, gde smo i počeli sa razvojem posla i predstavljanjem svojih fitomodula. Međutim, vremenom, sve više su nas zvali ljudi iz drugih gradova. Tako se i rodila ideja o franšizingu. Uspostavili smo dobre kontakte, rešili logistiku i druga pitanja, i na taj način, postavili osnovu za širenje franšizne mreže u Ukrajini – objašnjava Roman Kalenčuk, menadžer franšiznog poslovanja u kompaniji Greenwall.
Za pokretanje posla potencijalni primalac franšize u Ukrajini treba da izdvoji nešto više od 3.000 evra (79,9 hiljada grivni). Na zvaničnoj veb-stranici kompanije biće postavljeni kontakti svih franšiznih partnera – međutim, svaki od njih će dobiti i svoje veb-stranice s prilagođenom reklamnom online kampanjom za svako od lokalnih tržišta. Franšizni paket uključuje i detaljan operativni priručnik, kao i jedinstveni CRM sistem (upravljanje odnosima s klijentima). Kompanija će takođe pružiti svu potrebnu savetodavnu pomoć, po svim pitanjima poslovanja.
– Naravno, planiramo prvo da pokrijemo matično tržište, ali smo zainteresovani i za druge evropske zemlje – Francusku, Italiju, Nemačku... U ovom trenutku pregovaramo sa potencijalnim primaocima franšize iz Crne Gore i Belorusije. Sve neophodne informacije o projektovanju i ugradnji naših fitomodula, nalaze se u startnom paketu: od montaže konstrukcija, preko odabira i aranžiranja biljaka, do uputstava o tome kako se postupa s biljkama u slučaju zaraze i slično. Primalac franšize dobija i gotov biznis plan od početka do uspešnog poslovanja, a najvažnija stvar u našem poslu je – strogo slediti uputstva! Biljke su osetljiva „rabota“! – napominje Kalenčuk.
Izvor: Franchising.ua
POGLEDAJTE ČLANKE

Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se