Zaokret ka novim tržištima
Tokom 2015. Coccodrillo je u Poljskoj otvorio 25 novih radnji u kojima prodaje svoje kolekcije odeće za decu. U čitavoj maloprodajnoj mreži, međutim, imaju 233 objekta, od toga – čak 145 je u rukama primalaca franšize. U najvećoj meri pokrili su velike i srednje gradove Poljske, a radnje se uglavnom nalaze u tržnim centrima. – Veliki udeo primalaca franšize jedan je od ključnih faktora uspešnog razvoja Coccodrillo brenda u Poljskoj i inostranstvu – kaže Eva Matušak, direktorka prodaje kompanije CDRL S.A., vlasnika brenda Coccodrillo.
– Ovakva „raspodela snaga“ će ostati i u narednim godinama. S velikom pažnjom smo razvili sistem saradnje koji je, pokazalo se, bio vrlo privlačan potencijalnim primaocima franšize. Mnogi od njih su se odlučili da otvore više od jedne radnje pod našim brendom – dodaje ona.
Ekspanzija u svetu
Poljsko tržište je već prilično zasićeno – mreža radnji je toliko gusta da kompanija sve teže pronalazi nove i atraktivne lokacije. – Samim tim, i mogućnost pronalaženja novih partnera je ozbiljno ograničena – priznaje Matušak i dodaje da su se sada fokusirali na inostrana tržišta.
U zemljama Evropske unije već posluju 133 radnje pod brendom Coccodrillo – najviše ih je u Rumuniji (42), ali ih ima i u Bugarskoj, Litvaniji, Češkoj i Slovačkoj.
– Želimo da dodatno ojačamo poziciju na tržištima Rumunije i Češke, međutim, postoje planovi da se otvori i 20 novih prodajnih mesta van Evropske unije. Trinaest objekata bi imalo karakter klasične prodavnice, koje će raditi pod našim brendom, a preostalih sedam planiramo da otvoriomo kao „radnja u radnji“ – objašnjava Eva Matušak.
U ovom trenutku, van Evropske unije Coccodrillo ima 30 samostalnih radnji, ali i 55 kornera u okviru drugih prodavnica odeće (radnje u radnji). Odeća poljskog brenda takođe se može kupiti u Kini, Egiptu, Brazilu.
Besplatna licenca
Za otvaranje prodavnice odeće za decu pod brendom Coccodrillo potreban je lokal od 50 do70 m2. Licenca je besplatna, što znači da se ne plaća ulazna naknada, a Matušak napominje da nema ni izdvajanja za marketing. Primalac franšize, pak, ima obavezu da položi povratni depozit, što će biti garancija za robu koju dobije. Takođe, treba da plati licencu za poslovni softver, koji se dobija u sklopu franšiznog paketa. Partner bi, pored toga, trebalo da obezbedi pristup internetu, računar i fiskalnu kasu.
Davalac franšize pomaže pri odabiru lokacije, pruža svu potrebnu podršku prilikom otvaranja radnje, ali i daljeg poslovanja. Promotivni materijali partner dobija besplatno i učestvuje u svim promotivnim akcijama koje se sprovode na nivou mreže. Punjenje robom se odvija u redovnimm rokovima ili prema potrebama radnje.
POGLEDAJTE ČLANKE
JumpingClay, koncept prodavnice i radionice za modelovanje gline, razvija odnedavno franšiznu mrežu i u Češkoj. Nosilac franšize nudi tri mogućnosti za pokretanje posla.
Da li će se personalizovane knjige pojaviti i u ovom regionu i kako teče saradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće „Plavi slon“
Minela Bašić je oduvek volela da radi sa decom, a kako je nedavno postala deo franšizne porodice Jumping Clay – ta želja joj se i ostvarila.
Jumping Clay, koncept prodavnice i radionice u kojoj se može kupiti, ali i učiti modelovanje figurica od gline, početkom ove godine dobio je poslovnice na dva nova tržišta u regionu.
Biznisi zasnovani na onlajn prodaji spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač „Plavi slon“ spaja oba sveta.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Igračke stižu i kroz franšizu
Pozdrav.Kako Vas kontaktirati?Kontakt telefon?
Lakše uz partnere
Sve ste vi ovo lepo napisali ali niste nista proverili sa njima detaljno, vec se tudji text preveli na srbski I postavili kao vas clanak. | Franshizing EU firmi van EU ne...