Dečački san prerastao u biznis

Nakon što je pre godinu dana završio Aviation College, koji je pokrenula turistička agencija Fly Fly Travel, Dobrosavljević je odlučio da i sam postane deo te kompanije. I to kao vlasnik franšize u Kragujevcu. – Mnogi su me pitali zbog čega baš franšiza i pokušali da me odgovore ističući da deo zarade moram da dajem davaocu franšize. Međutim, nisam razmišljao ni o nekom drugom poslu, ni o pokretanju sopstvene agencije – kaže dvadesetčetvorogodišnji Dobrosavljević.
Prednost franšize vidi upravo u tome što u svako doba dana ima podršku kompanije Fly Fly Travel. – Dešavalo se da mi treba pomoć u deset sati uveče i uvek su mi izlazili u susret. Kao početniku u poslu, ta podrška mnogo znači – ističe Dobrosavljević.
U Kragujevcu su, kako kaže, jedina agencija koja se bavi civilnom avijacijom i vazduhoplovstvom. Dobrosavljević dodaje i da „veruje u svoj grad“. – Kada je došao FIAT, grad je živnuo. Sa kompanijom je došao i veliki broj Italijana i Poljaka. Odmah sam shvatio da treba da se povežem s njima, jer se Italijani sigurno neće vraćati u Rim kolima – objašnjava Dobrosavljević.
Potvrđuje da je već posle pet meseci dostigao „pozitivnu nulu“ u poslovanju. Trenutno ostvaruje i malu zaradu. – Svaki mesec je sve bolje. U novembru prošle godine, kad sam počinjao da radim, prodao sam,recimo, samo sedam karata, a prošlog meseca čak 25, što je za jedan grad „u unutrašnjosti“ bez aerodroma, pravi uspeh – ne krije zadovoljstvo Dobrosavljević.
On kaže da uslove davaoca franšize nije teško ispuniti i da sve zapravo zavisi od njega. – Jednostavno, to koliko ću na kraju meseca zaraditi, zavisi samo od mene i mog rada – naglašava.
Ovaj preduzetni Kragujevčanin kaže da pored prodaje avio-karata i turističkih aranžmana ima mogućnost da zarađuje i tako što regrutuje polaznike za Aviation College. Ipak, njegovi sugrađani, ističe, imaju brojne predrasude. S jedne strane, oni koji nisu putovali avionom, misle da je sve to stresno i komplikovano, a drugi polaze od predrasude da su svi takvi kursevi preskupi. – Uskoro se pokreće i Fly Fly Academy na kojoj će se obučavati kabinsko osoblje. I pored svega, verujem da će za taj kurs biti zainteresovanih i iz Kragujevca – kaže Dobrosavljević.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.