Gotov biznis

Luka Dragašević, direktor prodaje u turističkoj kompaniji Fly Fly Travel, kaže da bi određeni broj poslovnica u njihovom vlasništvu želeli da ustupe zainteresovanim primaocima franšize. – U želji da budemo dostupni klijentima, u prethodnim godinama smo i sami investirali u prodajnu mrežu otvarajući u raznim delovima Beograda poslovnice. Sada bismo želeli da neke od njih – na Banovom brdu, Vračaru, u Belvillu – prepustimo primaocima franšize – kaže Dragašević.
– Oni bi, praktično, dobili potpuno opremljenu poslovnicu, sa već razrađenim poslom. S obzirom na sve veći obim posla koji imamo, regionalno širenje, otvaranje novih tržišta i započinjanja nekoliko novih velikih projekata – Fly Fly Shop i FLYBIZ loyalty program za korporativne klijente, ustupanjem svojih poslovnica želimo da već razrađen posao prepustimo preduzetnim ljudima. Naročito pošto se franšizni model poslovanja pokazao veoma uspešnim – objašnjava Dragašević.
Budući da se u praksi dešava da iz različitih razloga pojedini primaoci franšize žele da izađu iz sistema, i u takvim slučajevima postoji mogućnost ustupanja franšiznih poslovnica, uz saglasnost davaoca franšize. – Ovim gestom, koji je definisan i ugovorom, želeli smo da damo još jedan doprinos, to jest, da se mogućnost nezadovoljstva investicijom svede na minimum. Svaki primalac franšize, ukoliko u nekom trenutku iz bilo kog razloga ne želi više da posluje u našem franšiznom sistemu, ima mogućnost da franšizu ustupi drugom primaocu, uz našu saglasnost. Pošto je visina ulazne naknade iz godine u godinu rasla, on na taj način čak može i da zaradi – objašnjava Dragašević.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

Naftna kompanija MOL, nakon Slovenije i Hrvatske, uvodi partnerski sistem poslovanja i u Srbiji.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Na tržištu u Makedoniji posluje nekoliko čuvenih svetskih franšiznih sistema. Većina ih je došla u poslednje tri godine i svoje prve objekte otvorila u glavnom gradu, Skoplju.