Širenje znanja bez granica

„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema koji godinama uspešno odoleva svim izazovima i konstantno raste.

Šta je to franšiza?

Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

NYC BAGEL franšiza koja miriše na uspeh

New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.

Kako upravljati novim rizicima

Šesta regionalna konferencija "Rizici novog doba i održivost: let u nepoznato" biće održana 5. juna 2025.

Očarajte kupca!

Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.

Inovativna franšiza stiže u Srbiju

U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.

Jačamo gde smo najjači

McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.

Šta su franšizne naknade?

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?

„Mek“ osnažuje mrežu

McDonald’s je otvorio trideset drugi restoran u Srbiji, a dvadeset drugi u Beogradu.

Dobri primeri

I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potvrđuje poslednji izveštaj o tržištu franšiza u ovoj zemlji.

Perionica veša kao siguran biznis

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Pravni akti koji regulišu franšizni ugovor

Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima

Vrste franšiza

Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.

Edukido: 15 franšiza u 3 godine

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.

Krilca za uspešan biznis

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša

Franšiza i distribucija: razlike

Da li postoji jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?

Franšiza ili licenca?

Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.

Veštine za 21. vek

IQ UP! osposobljava mlade umove da razmišljaju, zaključuju i planiraju. Kao edukativna franšiza, IQ UP! je i dobra prilika za pokretanje sopstvenog posla, kaže Danijela Radaković, master primalac za Srbiju

Ispunjeni planovi i novi koraci

DepilConcept, internacionalni brend estetskih centara, proslavio je u aprilu četiri godine poslovanja u Srbiji.

Pizza Hut ponovo u regionu

Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.

I benzin teče kroz franšizu

Franšizing u oblasti maloprodaje naftnim derivatima je veoma razvijen u svetu. U Srbiji posluje nekoliko franšiznih lanaca benzinskih pumpi.

Kad matematika postane zabavna

„Kad postanete primalac franšize, tad postajete partneri i prijatelji, a finansijski ste nezavisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj

Od ideje do parfimerije

Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta

Italijanski stil bez premca

Coincasa, vodeći italijanski brend za uređenje doma, franšizne partnere traži u Hrvatskoj i Sloveniji.

Unificirani kvalitet je snaga franšizinga

Kako je i zašto u Kliker IT centru za decu prepoznao dobru priliku za pokretanje sopstvenog posla, priča Vladan Milosavljević, primalac franšize ovog koncepta za područje Požarevca i Kostolca.

Sa interesovanjem raste i mreža

Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.

Rizik se isplatio

Zašto nema svetskih lanca kafeterija u Srbiji, koji su problemi u širenju franšize, utiče li kriza na navike ispijanja kafe i da li će Greenet ići i van matičnog tržišta, govori Mina Krsmanović.

S ćevabdžinicama u Evropu

Lanac brze hrane „Pink ćevabdžinice“ godinama razvija franšiznu mrežu. Sada se spremaju i za izlazak u inostranstvo. Prvi koraci su već načinjeni.

Ljubav u osnovi biznisa

Tijana Radulović je pre deset godina osnovala firmu Tintolino Family, radionicu za proizvodnju kolača i torti. Danas, osim radionice, vodi i dve poslastičarnice Dolce by Tintolino u Beogradu.