Šta je to franšiza?

Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Inovativna franšiza stiže u Srbiju

U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.

Očarajte kupca!

Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.

Šta su franšizne naknade?

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?

Kad matematika postane zabavna

„Kad postanete primalac franšize, tad postajete partneri i prijatelji, a finansijski ste nezavisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj

„Mek“ osnažuje mrežu

McDonald’s je otvorio trideset drugi restoran u Srbiji, a dvadeset drugi u Beogradu.

Dobitna kombinacija

Mirko Curaković iz Novog Sada primalac je MiniPani franšize već 12 godina. Ugostiteljstvo je, kako kaže, i posao od kog živi, ali i ljubav, jer to voli da radi.

Dobri primeri

I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potvrđuje poslednji izveštaj o tržištu franšiza u ovoj zemlji.

Rizik se isplatio

Zašto nema svetskih lanca kafeterija u Srbiji, koji su problemi u širenju franšize, utiče li kriza na navike ispijanja kafe i da li će Greenet ići i van matičnog tržišta, govori Mina Krsmanović.

Perionica veša kao siguran biznis

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

NYC BAGEL franšiza koja miriše na uspeh

New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.

Jačamo gde smo najjači

McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.

Krilca za uspešan biznis

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša

Širenje znanja bez granica

„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema koji godinama uspešno odoleva svim izazovima i konstantno raste.

CFS ulazi na tržište BiH

Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, potpisao je ugovor o master franšizi s partnerima iz Kneževa (BiH).

Pizza Hut ponovo u regionu

Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.

Franšiza na štapiću

„Želeli smo da stvorimo mesto gde će svakog dana biti leto“ – kažu vlasnici brenda Anjuna, mađarskog koncepta za prodaju sladoleda na štapiću. Uz franšizu, koncept žele da prenesu i na druga tržišta.

Spoj omiljenih ukusa

Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.

Edukido: 15 franšiza u 3 godine

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.

Novo ime u svetu kafe

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?

Od mikrobilja do obilja

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?

Jumbo raste na Balkanu

Jumbo, grčki lanac prodavnica igračaka, širi franšiznu mrežu u regionu. Poslednja radnja otvorena je u Gnjilanu na Kosovu.

Šta je sa McDonald’s-om u Grčkoj?

Posledice krize u Grčkoj oseća čak i veliki McDonald’s – zatvaranjem restorana u Solunu franšizna mreža smanjena na samo dve jedinice. Iz kompanije najavljuju novu strategiju za Grčku.

Od ideje do parfimerije

Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta

Biznis kao najslađi projekat

Vrlo brzo po otvaranju „Muzej čokolade“ u Beogradu je postao turistička atrakcija i uverio svog idejnog tvorca i vlasnika da se radi o biznisu u koji je vredelo ulagati.

Aplikacijom do profita

ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije u čijoj je osnovi program lojalnosti koji povezuje kompanije iz različitih branši i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela ekspanziju u regionu.

Hitni transport brzo raste

Flash Europe, evropski lider u pružanju profesionalnih usluga hitnog transporta, pokreće franšizni program u ovom regionu. Ko može postati primalac franšize i šta se očekuje od partnera, otkriva franšizni menadžer Frank van Dorn

Fleksibilnost za bolje poslovanje

Po čemu se Mini Pani razlikuje od sličnih sistema u Hrvatskoj, šta je komparativna prednost za primaoce ove franšize i koji je format najzastupljeniji, otkriva Žolt Polhe

Kako se pripremiti za ulogu primaoca franšize?

Koji biznis? Postoji li tržište za ovo što želim da radim/ponudim? Imam li dovoljno novca za pokretanje biznisa? Hoće li se ovaj posao na kraju isplatiti?