Razmena iskustva

Samo davalac franšize treba da ima svoju web stranicu na kojoj bi bio predstavljen brend, dok primaoci franšize mogu da se oglašavaju na društvenim mrežama, mišljenje je nekolicine panelista godišnje konferencije posvećene franšizama Franchising 2012.
Ponedeljak
17.12.2012.
Na ovogodišnjoj konferenciji "Franchising 2012: Innovation, the Internet and Cross-border growth“ učesnici su razmenili iskustva, ukazali na probleme i moguća rešenja na tržištu franšiza.
 

Ljiljana Kukec, predsednica Hrvatske asocijacije za franšizno poslovanje i profesorka na fakultetu VERN, kao primere dobrih inicijativa prezentovala je pokretanje kolegijuma „Franšizno poslovanje“ na fakultetu VERN i organizaciju međunarodnog sajma franšiznog poslovanja „Franšiznim poslovanjem do stvaranja novih radnih mesta i sticanja iskustva“. Ona je ujedno bila i jedina učesnica sa ovih prostora.

Gaj Gras, direktor pravnog odeljenja francuske franšizne kompanije Yves Rocher, istakao je da bi franšizu i pravno trebalo posmatrati kroz evropske zakone o inovacijama, a ne kroz zakone o distribuciji proizvoda i usluga, kao što se trenutno radi. Naime, on je slikovito i pravno jasno povezao know how (koji čini osnovu franšiznog prenosa iskustva i znanja) sa inovacijama. Osnova know how – a predstavlja nešto novo i drugačije i to se prenosi na primaoca franšize. – Kada tu ne bi bilo inovacija, ne bi bilo ni know how – a – kazao je on.

Na konferenciji su mnoge kompanije - YvesRocher, Dunlop, Vapiano - predstavile sopstvena iskustva o internetu kao prodajnom alatu i mogućnostima koje on pruža. Te kompanije su istakle da samo davalac franšize treba da ima svoju web stranicu na kojoj bi bio predstavljen brend, dok primaoci franšize mogu da se oglašavaju na Facebook-u, Twiter-u i drugim društvenim mrežama.

Konferencija je održana 29.11.2012. u Briselu u organizaciji Evropske franšizne federacije.