Poneti nešto lepo sa sobom
Zagrebačka radnja „Take me home“ okupila je 60 hrvatskih kreativaca – dizajnera, arhitekata i umetnika – koje je povezalo i to što ručno prave svoje proizvode. U tom kreativnom kutku nalaze se proizvodi za dom, decu i modni dodaci. Kako nam priča Ranka Grgić Posavec, vlasnica ove radnje, mnogi umetnici proizvode prave sami u kućnoj radinosti, pojedini imaju svoje male radionice, a neki, kao „lega-lega“ ili „brokula&ž“, imaju svoje proizvodne pogone, dok pojedini samo osmišljavaju proizvod koji im potom prave lokalni preduzetnici. Njihovi radovi se, kaže ona, mogu pronaći u još nekoliko trgovina u Hrvatskoj, ali nigde u tolikom obimu i na jednom mestu kao u „Take me home“ radnji.
Dizajnerski kutak „Take me home“ iz Zagreba namerava da ponudi i franšizu
Dućan u Tomićevoj 4 u Zagrebu, za sada je jedini koji radi pod ovim brendom, a posluje već dve i po godine. Za to vreme, mnogi koji su svraćali i kupovali u „Take me home“, raspitivali su se kako bi i sami mogli da postanu vlasnici ovakvog dućana.
– Dobili smo upite iz nekoliko većih gradova sa Jadrana oko otvaranja „Take me home“ dućana i to nas je potaklo da počnemo razmišljati o načinu na koji bi se to moglo ostvariti, te smo došli do zaključka da bi nam franšizni oblik poslovnog partnerstva najviše odgovarao u trenutnoj fazi našeg poslovanja – kaže Ranka Grgić Posavec.
Za sada su odlučili da franšizu ponude samo na području Hrvatske. – „Take me home“ franšiza idealna je za male i mikro poduzetnike koji imaju afinitet prema domaćoj kreativnoj industriji, dizajnu i lokalno proizvedenim proizvodima, te žele aktivno sudjelovati u vođenju vlastite trgovine hrvatskim dizajnerskim proizvodima, a ne žele potrošiti značajnu količinu vremena i novca na pronalaženje većeg broja različitih proizvođača, osmišljavanje vizualnog identiteta, uređenja trgovine, građenje vlastitog imena i brenda – objašnjava Ranka Grgić Posavec.
– Primatelji franšize, praktički, dobivaju „ključ u ruke“ – listu provjerenih, kvalitetnih proivođača, pomno sastavljenu listu najprodavanijih proizvoda, ime koje je već poznato u mnogim djelovima Hrvatske i inozemstva, postav i uređenje trgovine koje provjereno funkcionira i osigurava dobru prodaju – kaže Grgić Posavec i dodaje da dobro poslovanje radnje u Zagrebu daje određenu vrstu sigurnosti potencijalnim primaocima franšize.
Ova preduzetnica, uz to, kaže da primaocima „Take me home“ franšize osnovni motiv ne bi trebalo da bude isključivo finansijske prirode, već želja da se promovišu drugačiji i originalni proizvodi koji Hrvatsku prezentuju na bolji način od klasičnih suvenira.
Davalac franšize će zauzvrat obezbediti celokupan asortiman robe, pomoći u uređenju prostora, izlaganju robe, izradi profila na društvenim mrežama, oblikovanju promotivnih materijala. Ulazna franšizna naknada, kako kaže Grgec Posavec, zavisi od veličine prodajnog prostora, a izdvajala bi se i mesečna naknada, koja će iznositi pet odsto prometa uz ugovor od pet godina.
POGLEDAJTE ČLANKE

U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com