Deo iste familije, a posebni

... i model se pokazao uspešnim. Pre šest godina, naime, kompanija DIM 011 otvorila je prvu ZLA Shtek radnju u Beogradu sa idejom da se na jednom mestu nađu brojni proizvodi za motanje i korišćenje duvana, ali i garderoba pod Zla-Zla brendom. Nedugo zatim, 2012. godine, svoj poslovni model ponudili su i drugim preduzetnicima u Srbiji.
– Odlučili smo se da sa drugim preduzetnicima saradnju razvijamo kroz tzv. „labavu franšizu“. Zbog sveukupne ekonomske situacije i samog tržišta smatrali smo da je to najbolji model. Naime, nismo želeli da budemo policajci, insistiramo na detaljima i finansijskim obavezama, već da sa saradnicima razvijemo partnerski odnos. Vizuelni identitet naših partnera je vrlo sličan našim prodavnicama, oni u svom nazivu imaju i deo imena našeg brenda „Shtek“, čime smo želeli da istaknemo da su ipak deo iste porodice, a opet posebni. Proizvode za koje smo mi generalni zastupnici su u obavezi da kupuju od nas, omogućili smo im odloženo plaćanje, a naš deo obaveze je da marketingom razvijemo njihov, a samim tim i sopstveni posao – objašnjava Ivan Peševski, vlasnik kompanije DIM 011.
Još jednu sopstvenu radnju otvorili su u Nišu pre četiri godine, a već naredne 2013, otvara se prva partnerska radnja MoonZla Shtek u Zemunu, i NS Shtek u Novom Sadu. Zla Shtek „familija“, kako nazivaju svoju maloprodajnu mrežu, proširuje se 2014. sa još dva partnera – Brdo Shtek na Banovom Brdu i Blok Shtek u Bloku 45 na Novom Beogradu. Istim tempom je nastavljeno i prošle godine, kada su deo mreže postale još dve prodavnice – Shtek V na beogradskoj opštini Vračar i Krug Shtek u Kragujevcu. Sopstvenu radnju, koja je prethodno bila u Sremskoj ulici, sele ove godine nekoliko metara dalje, u prolaz kod Palate Albanije u Beogradu.
Danas, dakle, u maloprodajnoj mreži posluju dve prodavnice u vlasništvu kompanije DIM 011 i pet „labavih franšiza“. – Prednost ovakve saradnje je svakako razvijanje brenda i do sada se nismo susreli sa nekim nedostacima ili manama koje bi uticale na promenu samog modela saradnje. S druge strane, opšti uslovi za poslovanje u Srbiji su katastrofalni, ali se trudimo da imamo široku ponudu artikala za sve platežne slojeve, pa i za one sa najnižim prihodima – kaže Peševski.
Foto: Zla Shtek, prolaz pored Palate Albanije, Beograd
U Zla Shtek radnjama se može pronaći širok dijapazon proizvoda: rizle, pajpovi, lule, mrvilice, digitalne vage, rezani duvan, cigarilosi, duvan za nargile, nargile, osveživači prostorija, ali i trenerke, duksevi, majice i mnogo toga još. – Konstantno se trudimo da unapredimo poslovanje i ponudu. Proširujemo ponudu Zla-zla garderobe i pribora za pušenje, a pre nekoliko meseci smo počeli sa prodajom i opreme za gajenje biljaka, što se pokazalo dobrim potezom, jer su reakcije potrošača odlične. Naime, postali smo zastupnici nekoliko najkvalitetnijih proizvoda iz te grane. Za nekoliko meseci počinjemo i proizvodnju prvih srpskih rizli – papira za motanje pod našim brendom, što je za nas veoma važna stvar – kaže Peševski.
U međuvremenu, razvili su online shop za hrvatsko tržište pod domenom zla-zla.com. Peševski kaže da su zainteresovani da ovaj oblik saradnje, koji već razvijaju u Srbiji, prošire i na zemlje regiona.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com