Prvi u nizu
Domaći brend „Brosh“, pod kojim se u dve prodavnice u Novom Sadu prodaju nakit i drugi modni dodaci (šalovi, kape, šeširi, torbe, novčanici, kišobrani), nedavno je ponudio franšizu. Na otvaranje prve franšizne radnje nije se dugo čekalo. Naime, Miloš Milošević iz Leskovca otvorio je sredinom septembra „Brosh“ u Leskovcu.
– Kada sam odlučio da počnem da se bavim privatnim poslom, odmah sam rešio da to bude franšiza. Informisao sam se na internetu, te sam nekoliko meseci intenzivno pratio vaš portal. Kada se pojavio članak o „Brosh-u“, odmah mi se dopala ideja, jer slična radnja nije postojala u Leskovcu i smatram da ovaj poslovni koncept ima veliki potencijal – objašnjava Milošević zašto se odlučio baš za ovu franšizu.
Prvi franšizni „Brosh“ otvoren je u centru Leskovca – u tržnom centru „Dezert“ u Ulici Bulevar oslobođenja. Iako radi tek dve nedelje, prvi utisci vlasnika radnje i mušterija, vrlo su dobri.
– Komentari potrošača su jako pozitivni – oduševljeni su cenama proizvoda, asortimanom i samom radnjom. Za sada nam najviše dolaze žene srednjih godina, ali bih napomenuo da u „Brosh-u“ mogu da nađu nešto za sebe žene svih dobi, pa i devojčice, dok je za muškarce „Brosh“ idealno mesto za kupovinu poklona. Baš smo na tome i stavili naglasak u reklami čije je emitovanje već počelo na radiju – kaže Milošević.
Prilikom otvaranja i pripreme lokala značajnu podršku je dobio upravo od davaoca franšize. Osim što je za kratko vreme pronašao dobar lokal, radnju je mogao da otvori tako brzo i jer je kompletan enterijer – ramove za izlaganje robe, centralni sto, komodice, pult, ogledala – dobio gotove i urađene po „Brosh“ standardima. Ostalu pripremu lokala – osvetljenje, krečenje, elektroinstalacije, uređenje poda i plafona, ugradnju ramova u kojima je izložen nakit – Milošević je organizovao sam.
Inače, prva radnja pod imenom „Brosh“ počela je s radom 2014. godine u Novom Sadu, da bi samo posle godinu dana u tom gradu bila otvorena još jedna. Budućim franšiznim partnerima sada se nudi nekoliko opcija – otvaranje franšizne prodavnice, franšiznog kornera (shop-in-shop) ili, pak, ostrva u tržnom centru. Prednost ove franšize je što ne postoje franšizne naknade, a rizik poslovanja je nizak, jer u slučaju da posao ne uspe, nude otkup robe i elemenata enterijera koji su urađeni po „Brosh“ standardima. Uz to, cene proizvoda su formirane tako da svako može da pronađe nešto za sebe, dok se asortiman menja i prilagođava sezoni, što svakako „mami“ kupce da se vraćaju.
Komentari potrošača su jako pozitivni – dopadaju im se i cene proizvoda, asortiman i uređenje radnje.
Foto: Brosh Leskovac
Marina Erhartič, vlasnica i idejni tvorac koncepta „Brosh“, kaže da joj svakodnevno stižu upiti za franšizu, uglavnom iz Srbije. – Jako smo zadovoljni da smo samo posle nekoliko meseci od ponude franšize probudili interesovanje preduzetnika i otvorili prvu franšizu u Leskovcu. Želimo da, zajedno sa našim primaocima franšize, napravimo dobar rezultat, a osnovni cilj nam je da upravo primaoci budu zadovoljni saradnjom sa nama – kaže Marina Erhartič.
POGLEDAJTE ČLANKE
U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com