Za partnere – sve najbolje
Skoro da ne postoji važan trenutak u čovekovom životu koji „ne prati“ i odgovarajuća čestitka, a toga su, očito, bili svesni i u švedskoj kompaniji Card Group kada su 1997. započinjali posao. Kompanija se specijalizovala za dizajn i prodaju čestitki, ali i proizvoda za pakovanje poklona, aksesoara za proslave, dečije rođendane, dekoraciju. Tokom 20 godina poslovanja, uspeli su da uveliko pređu granice svog matičnog tržišta – razvili su franšiznu mrežu u čak 45 zemalja, koja je i tokom recesije poslovala „u plusu“. Card Group je, tako, postao ne samo franšizni sistem s najvećim obimom izvoza u Švedskoj, već i jedna od najrazvijenijih franšiza u svojoj oblasti na svetu. Kompanija i dalje radi na širenju mreže – ciljaju na nova tržišta i u potrazi su za partnerom koji bi posao razvijao u Sloveniji.
Partner će biti primalac master franšize, zadužen za organizaciju poslovanja u Sloveniji. To uključuje i snabdevanje maloprodajnih objekata proizvodima Card Group-a, pronalaženje merčendajzera, kao i koordinaciju, razvoj ključnih operacija i podršku unutar lokalnog tima. Za teritoriju Slovenije, primalac master franšize bi trebalo da pronađe četiri merčendajzera koji će svojim uslugama pokrivati unapred određene oblasti.
Svoje proizvode partneri bi mogli da ponude nizu maloprodavaca – supermarketima, knjižarama, gift šopovima, cvećarama, prodavnicama igračaka, benzinskim pumpama, trafikama – lista mogućih klijenata je jako dugačka. Ono što preporučuje i izdvaja partnera Card Group-a od drugih dobavljača jesu izuzetno povoljni uslovi saradnje – maloprodavac bi plaćao samo onu robu koju proda. Na taj način, objašnjavaju u kompaniji, maloprodavac uopšte ne rizikuje, a među njima biće i onih koji će početi da zarađuju na asortimanu koji do tada nisu nudili u svojoj radnji.
Da bi posao od samog početka tekao bez problema, Card Group, kao davalac franšize, svojim partnerima nudi podršku koja obuhvatai početnu obuku (u Švedskoj), konstantnu podršku biznisu u Sloveniji, dostavu prodajnog materijala, uspostavu intranet sistema, pristup maloprodajnim kanalima...
Primalac master franšize treba da obezbedi obrtni kapital u vrednosti od 20.000 do 35.000 evra, što će biti dovoljno za uspešan početak i razvoj biznisa. Poželjno je da partner ima iskustva u prodaji i vođenju posla, ali to ne mora da bude vezano za ovu branšu.
POGLEDAJTE ČLANKE
Blago iz plodova podneblja
/08.11.2018.
U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE
Definicija franšizinga
/12.10.2012.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com