„Fine note“ za uspeh franšize

Prodavnica L’Arome parfema u Srbiji
L’Arome je brend parfema na točenje koji se proizvode u Francuskoj sa širokom paletom od 230 mirisa. Mirisi se konstantno menjaju i prilagođavaju potrebama tržišta. Kao što smo i ranije pisali, kreatori koncepta su Davor i Zrinka Bagić iz Hrvatske, gde su prvo i počeli da šire mrežu parfimerija pod ovim brendom. Tokom protekle i u prvoj polovini ove godine, brend je doživeo svojevrsni „bum“. Proširio se na sedam novih tržišta – u Srbiji, Češkoj, Slovačkoj, Kanadi, Izraelu, Sloveniji i Italiji.
Preduzetnicima koji su zainteresovani za kupovinu ove franšize nudi se više formata: klasična prodavnica (parfimerija), „ostrvo“ u šoping centru i franšizni korner. U zavisnosti od tržišta, L’Arome se, praktično, širio na sva tri načina.
– U Srbiji smo, na primer, potpisali ugovor o master franšizi i za svega nekoliko meseci primalac je otvorio tri L’Arome parfimerije. Ovih dana bi trebalo da počne da radi i četvrta, kao i dva franšizna kornera – objašnjava Davor Bagić.
U Slovačkoj, Českoj i Sloveniji L’arome ima po jednu radnju. – S druge strane, u Kanadi i Izraelu imamo primaoce master franšize i u tim zemljama smo za sada otvorili po jedan franšizni korner u shopping centrima – dodaje Bagić.
Trenutno najveće tržište za brend L’Arome je Italija, na kojem imaju otvorene dve L’Arome prodavnice – u Palermu i Rimu – te 27 L’Arome franšiznih kornera. – Shvatili smo koliki je potencijal italijanskog tržišta te smo i krenuli sa snažnom marketinškom kampanjom, koja je već izazvala veliko interesovanje kod lokalnih investitora i mnogi od njih su zainteresovani da postanu primaoci naše franšize. Kao rezultat toga, očekujemo otvaranje sedam L’Arome franšiznih parfimerija, i to u Napulju, Milanu, Rimu, Đenovi, Palermu, Udinama i Lečeu, kao i više od 50 franšiznih kornera, po celoj Italiji – kaže Bagić.
Za pokretanje L’Arome franšize je, prema njegovim rečima, potrebno od 2.000 do 6.000 evra u zavisnosti od formata i veličine radnje. Specifičnost ovog sistema je što ne naplaćuje nikakve franšizne naknade – niti ulaznu niti redovne naknade (royalties). L’Arome je klasična distributivna franšiza, sa vrlo povoljnim uslovima saradnje.
– Marža naših primalaca je značajno viša od prosečne marže u parfemskoj industriji i ona iznosi od 100 do 300%. Stoga se povraćaj investicije za L’Arome prodavnicu može očekivati za 12 meseci, a kod franšiznog kornera za nekoliko meseci. Ipak, treba napomenuti da to zavisi od lokacije i frekventnosti. Zato smo mi tu da posavetujemo primaoce u odabiru lokacije i da im napravimo finansijsku procenu prometa i povraćaja investicije – objašnjava Davor Bagić.
On dodaje da u narednom periodu očekuje da će se brend proširiti, kako na tržištima na kojima već posluje, tako i na novim tržištima. U zemljama Evropske unije mrežu će, napominje Bagić, uglavnom širiti kroz signle-unit franšize, dok van EU traže primaoce master franšize.
POGLEDAJTE ČLANKE

U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Na tržištu u Makedoniji posluje nekoliko čuvenih svetskih franšiznih sistema. Većina ih je došla u poslednje tri godine i svoje prve objekte otvorila u glavnom gradu, Skoplju.
Maloprodajni lanac Livade, koji je osnovala mlekara Kuč Company iz Kragujevca radi boljeg plasmana sopstvenih proizvoda, širi svoju mrežu uglavnom kroz franšizu. Nove partnere sada traže na severu i jugu Srbije.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com