„Fine note“ za uspeh franšize

Prodavnica L’Arome parfema u Srbiji
L’Arome je brend parfema na točenje koji se proizvode u Francuskoj sa širokom paletom od 230 mirisa. Mirisi se konstantno menjaju i prilagođavaju potrebama tržišta. Kao što smo i ranije pisali, kreatori koncepta su Davor i Zrinka Bagić iz Hrvatske, gde su prvo i počeli da šire mrežu parfimerija pod ovim brendom. Tokom protekle i u prvoj polovini ove godine, brend je doživeo svojevrsni „bum“. Proširio se na sedam novih tržišta – u Srbiji, Češkoj, Slovačkoj, Kanadi, Izraelu, Sloveniji i Italiji.
Preduzetnicima koji su zainteresovani za kupovinu ove franšize nudi se više formata: klasična prodavnica (parfimerija), „ostrvo“ u šoping centru i franšizni korner. U zavisnosti od tržišta, L’Arome se, praktično, širio na sva tri načina.
– U Srbiji smo, na primer, potpisali ugovor o master franšizi i za svega nekoliko meseci primalac je otvorio tri L’Arome parfimerije. Ovih dana bi trebalo da počne da radi i četvrta, kao i dva franšizna kornera – objašnjava Davor Bagić.
U Slovačkoj, Českoj i Sloveniji L’arome ima po jednu radnju. – S druge strane, u Kanadi i Izraelu imamo primaoce master franšize i u tim zemljama smo za sada otvorili po jedan franšizni korner u shopping centrima – dodaje Bagić.
Trenutno najveće tržište za brend L’Arome je Italija, na kojem imaju otvorene dve L’Arome prodavnice – u Palermu i Rimu – te 27 L’Arome franšiznih kornera. – Shvatili smo koliki je potencijal italijanskog tržišta te smo i krenuli sa snažnom marketinškom kampanjom, koja je već izazvala veliko interesovanje kod lokalnih investitora i mnogi od njih su zainteresovani da postanu primaoci naše franšize. Kao rezultat toga, očekujemo otvaranje sedam L’Arome franšiznih parfimerija, i to u Napulju, Milanu, Rimu, Đenovi, Palermu, Udinama i Lečeu, kao i više od 50 franšiznih kornera, po celoj Italiji – kaže Bagić.
Za pokretanje L’Arome franšize je, prema njegovim rečima, potrebno od 2.000 do 6.000 evra u zavisnosti od formata i veličine radnje. Specifičnost ovog sistema je što ne naplaćuje nikakve franšizne naknade – niti ulaznu niti redovne naknade (royalties). L’Arome je klasična distributivna franšiza, sa vrlo povoljnim uslovima saradnje.
– Marža naših primalaca je značajno viša od prosečne marže u parfemskoj industriji i ona iznosi od 100 do 300%. Stoga se povraćaj investicije za L’Arome prodavnicu može očekivati za 12 meseci, a kod franšiznog kornera za nekoliko meseci. Ipak, treba napomenuti da to zavisi od lokacije i frekventnosti. Zato smo mi tu da posavetujemo primaoce u odabiru lokacije i da im napravimo finansijsku procenu prometa i povraćaja investicije – objašnjava Davor Bagić.
On dodaje da u narednom periodu očekuje da će se brend proširiti, kako na tržištima na kojima već posluje, tako i na novim tržištima. U zemljama Evropske unije mrežu će, napominje Bagić, uglavnom širiti kroz signle-unit franšize, dok van EU traže primaoce master franšize.
POGLEDAJTE ČLANKE

U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com