„Fine note“ za uspeh franšize

Mesto za fine mirisne note:
Prodavnica L’Arome parfema u Srbiji
Sreda
13.09.2017.
Franšizni sistem L’Arome se u proteklih godinu dana proširio na nekoliko tržišta, među kojima je i Srbija. Zainteresovanima se nudi više franšiznih formata.
 

L’Arome je brend parfema na točenje koji se proizvode u Francuskoj sa širokom paletom od 230 mirisa. Mirisi se konstantno menjaju i prilagođavaju potrebama tržišta. Kao što smo i ranije pisali, kreatori koncepta su Davor i Zrinka Bagić iz Hrvatske, gde su prvo i počeli da šire mrežu parfimerija pod ovim brendom. Tokom protekle i u prvoj polovini ove godine, brend je doživeo svojevrsni „bum“. Proširio se na sedam novih tržišta – u Srbiji, Češkoj, Slovačkoj, Kanadi, Izraelu, Sloveniji i Italiji.

Preduzetnicima koji su zainteresovani za kupovinu ove franšize nudi se više formata: klasična prodavnica (parfimerija), „ostrvo“ u šoping centru i franšizni korner. U zavisnosti od tržišta, L’Arome se, praktično, širio na sva tri načina.
U Srbiji smo, na primer, potpisali ugovor o master franšizi i za svega nekoliko meseci primalac je otvorio tri L’Arome parfimerije. Ovih dana bi trebalo da počne da radi i četvrta, kao i dva franšizna kornera – objašnjava Davor Bagić.

U Slovačkoj, Českoj i Sloveniji L’arome ima po jednu radnju. – S druge strane, u Kanadi i Izraelu imamo primaoce master franšize i u tim zemljama smo za sada otvorili po jedan franšizni korner u shopping centrima – dodaje Bagić.

Trenutno najveće tržište za brend L’Arome je Italija, na kojem imaju otvorene dve L’Arome prodavnice – u Palermu i Rimu – te 27 L’Arome franšiznih kornera. – Shvatili smo koliki je potencijal italijanskog tržišta te smo i krenuli sa snažnom marketinškom kampanjom, koja je već izazvala veliko interesovanje kod lokalnih investitora i mnogi od njih su zainteresovani da postanu primaoci naše franšize. Kao rezultat toga, očekujemo otvaranje sedam L’Arome franšiznih parfimerija, i to u Napulju, Milanu, Rimu, Đenovi, Palermu, Udinama i Lečeu, kao i više od 50 franšiznih kornera, po celoj Italiji – kaže Bagić.

Za pokretanje L’Arome franšize je, prema njegovim rečima, potrebno od 2.000 do 6.000 evra u zavisnosti od formata i veličine radnje. Specifičnost ovog sistema je što ne naplaćuje nikakve franšizne naknade – niti ulaznu niti redovne naknade (royalties). L’Arome je klasična distributivna franšiza, sa vrlo povoljnim uslovima saradnje.

Marža naših primalaca je značajno viša od prosečne marže u parfemskoj industriji i ona iznosi od 100 do 300%. Stoga se povraćaj investicije za L’Arome prodavnicu može očekivati za 12 meseci, a kod franšiznog kornera za nekoliko meseci. Ipak, treba napomenuti da to zavisi od lokacije i frekventnosti. Zato smo mi tu da posavetujemo primaoce u odabiru lokacije i da im napravimo finansijsku procenu prometa i povraćaja investicije – objašnjava Davor Bagić.

On dodaje da u narednom periodu očekuje da će se brend proširiti, kako na tržištima na kojima već posluje, tako i na novim tržištima. U zemljama Evropske unije mrežu će, napominje Bagić, uglavnom širiti kroz signle-unit franšize, dok van EU traže primaoce master franšize.


Vesna Lapčić
saradnik