Nakit spreman za Luksemburg
„Dve šmizle“ će u Luksemburgu nastupati pod brendom „Oh là là“
Milica Gavrilović, vlasnica brenda „Dve šmizle“, kaže da je Luksemburg malo tržište, ali vrlo zahtevno. Bilo je to vidljivo već kada je primalac franšize Eleonora Lelea krenula u potragu za lokalom. – Potpisali smo franšizni ugovor, što je bio i zahtev samog tržnog centra. Naime, oni nisu želeli da iznajme lokal za prodaju obične bižuterije i nakita bez jasnog porekla. Prilikom apliciranja za lokal, menadžment tržnog centra tražio je na uvid i naš franšizni ugovor, naš sajt, informacije o našoj kompaniji i razne druge potvrde o nakitu – objašnjava Milica Gavrilović.
Ona napominje da su čak i brend morali da prilagode lokalnom tržištu. Promenili su ime, prilagodivši ga francuskom govornom području, pa je kocept nazvan „Oh là là“. – Nije bilo smisla da insistiramo na našem brendu koje lokalnim stanovnicima ništa ne znači. Zato smo prilagodili naziv. Ipak, trudili smo se da sam lokal, kao i pakovanja za nakit, budu na liniji onoga što radimo u Srbiji. Lokal u našim bojama – žuta, na izlogu su naši prepoznatljivi „zebra“ oblačići, iste su i kutijice za nakit, koje su izrađene u Srbiji. Zaštitni znak u Luksemburgu je figura žene sa šeširom i minđušom – objašnjava Gavrilović i dodaje da su ih ove sitne promene navele da „osveže“ brend i na matičnom tržištu. – Tako smo, paralelno sa pripremom za otvaranje lokala u Luksemburgu, radili i na redizajnu našeg logotipa, koji smo želeli da modernizujemo, pa ćemo i u Srbiji, kao što je sada to slučaj u Luksemburgu, na svim svojim pakovanjima pored oblačića imati i damu sa šeširom i nakitom – objašnjava Milica Gavrilović.
Ona dodaje da su Eleonori sugerisali na koji način da opremi i izloži nakit, kao i kako da reklamira nakit na društvenim mrežama. – Savetovali smo joj da pojača aktivnosti na društvenim mrežema da bi se ljudi upoznali sa ponudom. Uz to, našim primaocima franšize su dostupne sve fotografije sa naših zvaničnih stranica koje oni mogu slobodno da koriste u promociji – kaže Milica Gavrilović.
Eleonora Lelea ističe da, kao svaka žena, voli nakit i da je primetila da u Luksemburgu nedostaje nakit kakav prave „Dve šmizle“. To ju je i motivisalo da uzme ovu franšizu. – Dolazim redovno u Srbiju i jako dugo znam za nakit „Dve šmizle“. Videla sam da takvog, ručno rađenog nakita, a da nije preskup, nema u Luksemburgu. Međutim, dugo sam tražila lokal, budući da je on morao biti u sklopu tržnog centra jer Luksemburžani pretežno kupuju upravo u njima – kaže ona.
Lokal se nalazi u tržnom centru Belval Plaza, u blizini univerzitetskog centra Luksemburg. – Prodavnica je prilično velika. Dve trećine sadržaja čini nakit „Dve šmizle“, ali smo uz to dodali i srebro, za šta smo dobili dozvolu od davaoca franšize, budući da je reč o potpuno dve različite vrste nakita. Asortiman smo upotpunili i tašnama i ešarpama. Prve reakcije su pozitivne, ljudi komentarišu upravo ono što sam i ja primetila i što me je motivisalo da počnem da se bavim ovim poslom – da je ponuda jedinstvena – kaže Eleonora Lelea.
POGLEDAJTE ČLANKE
U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com